سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8055 ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱

پیام نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مناسبت روز هنر اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و استاندار اردبیل به مناسبت روز هنر اسلامی با صدور پیامی جداگانه این روز را تبریک گفتند.

پیام نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مناسبت روز هنر اسلامی

به گزارش ابصارخبر، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، روز هنر اسلامی را تبریک گفته و به همین مناسبت پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:« هنر، عطیه‌ای الهی و موهبتی قدسی است که خداوند متعال به‌عنوان امانتی گرانقدر به هنرمندان عطا می‌کند تا به وسیله‌ آن، هم خود را از شمیم معنویت و معرفت عطرآگین کنند و هم دیگران را از دریچه‌ هنر به تماشای عالم معنا و حقیقت برند.

نقش و کارکرد هنر اصیل، تسهیل سلوک در مسیر معرفت و تبیین حقیقت با اتّکا به الهام هنری است؛ و وظیفه‌ هنرمند متعهد، به کار بردن هنر خویش در خدمت به رشد و تعالی فردی و اجتماعی بشر است که اگر این موهبت خدادادی در مسیری غیر از این به کار رود، حق امانت الهی گزارده نمی‌شود.

بنابراین هنرمند متعهد که حق امانت خویش را ادا می‌کند، در جامعه‌ دینی و اسلامی، دارای ارزشی بی‌نظیر است، چنان‌که به تعبیر شیخ اجل، سعدی شیرازی «هرجا که رود، قدر بیند و بر صدر نشیند.»

بنده از طرف شورای فرهنگ عمومی و مردم شریف استان اردبیل، هفته‌ هنر انقلاب اسلامی را خدمت همه‌ هنرمندان فرهیخته‌ استان و هنرمندان متعهد کشور عزیزمان در رشته‌های مختلف هنری که با درک مسؤولیت و رسالت خویش، سهمی ارزنده در رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفا می‌نمایند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.»

همچنین اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز با صدور پیامی «روز هنر اسلامی» را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: «نام‌گذاری روز بیستم فروردین به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم رسمی کشور، همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سیدمرتضی آوینی، نشان از اهمیت والای هنر و ارزش بی‌بدیل هنرمندان در نظام اسلامی دارد.

بدون شک، رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی کشور و استان بدون ایفای نقش سازنده و تأثیرگذار هنرمندان، امری بعید و دور از واقعیت است. چرا که زبان هنر بهترین و کارآمدترین وسیله در تبیین و ترویج مسائل دشوار معرفتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محسوب می‌شود و هنرمندان مؤثرترین اقشار در تأثیرگذاری بر آحاد جامعه می‌باشند.

بنده ضمن گرامی‌داشت این روز مبارک و فرخنده، هفته‌ هنر انقلاب اسلامی را خدمت همه‌ هنرمندان توانمند، متعهد و شریف استان اردبیل که همواره در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای مردم این خطه افتخارآفرینی کرده، و با خلق آثار هنری ارزشمند، نقشی سازنده در ارتقا و توسعه‌ فرهنگی و اجتماعی استان داشته‌اند، تبریک عرض می‌کنم.»