نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8094 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در اردبیل خبرداد:

خدمت رسانی به ۳۴ هزار خانوار اردبیلی در طرح کمک مومنانه/ گروه‌های جهادی با تمام توان در میدان مبارزه با کروناهستند

نوحی سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل از آغاز جمع اوری کمک های مردمی ستاد کمک های مومنانه در اردبیل خبرداد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان به ۳۴ هزار خانوار نیازمند شهرستان اردبیل کمک رسانی خواهد شد.

خدمت رسانی به ۳۴ هزار خانوار اردبیلی در طرح کمک مومنانه/ گروه‌های جهادی با تمام توان در میدان مبارزه با کروناهستند

به گزارش ابصارخبر، جواد نوحی سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های ستاد مردمی کمک های مومنانه در اردبیل پرداخت و گفت: مطابق توصیه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال مبنی بر انجام یک رزمایش گسترده‌ در کشور برای همدلی و مواسات و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، در شهرستان اردبیل ۳۴ هزار خانوار نیازمند شناسایی شدند که در رزمایش کمک مؤمنانه بسته های معیشتی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ رسانه است از فضای مجازی به عنوان بستر این میدان نام برد و گفت: زمانیکه کرونا وارد عرصه شد، ایران سی و پنجمین کشوری بود که مردمش به این ویروس مبتلا شدند ولی این دشمنان ملت ایران بودند که با جنگ تبلیغاتی خود بر شدت این بیماری در کشور  افزودند،

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل با بیان اینکه مرم با بصیرت ایران اسلامی با تقویت وحدت و روح همدلی به خوبی پاسخگوی دشمنان در این زمینه شدند. گفت: مردم ایران با وحدت و همدلی، کارگاه های تولیدی خود را به تولید بسته های بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی اختصاص دادند تا علاوه بر جبران کمبود اقلام فوق، به تمرین جهش در تولید نیز همت کنند.

وی با بیان اینکه امروز توپخانه رسانه ای دشمن، ضمن اذعان به ناتوانی آمریکا و غرب در کنترل ویروس کرونا، با عدم پرداخت به این موضوع به نوعی  بر این مسئله سرپوش گذاشته اند، گفت: این در حالی است که ایران اسلامی در اوج تحریم ها، مظلومانه خود به تولید مایحتاج خود پرداخته و امروز از توان صادرات محصولات پیشگیرانه از کرونا به سایر کشورها یرخوردار است.

نوحی در ادامه سخنان خود خواستار همکاری اصحاب رسانه در مورد کنترل ویروس کرونا در کشور شذه و گفت: رسانه ها ضمن اطلاع رسانی دقیق و گسترده  نسبت به نکات بهداشتی و فراخوان های کمک های مومنانه با تصویر کشیدن مجاهدت های انجام گرفته توسط فرزندان این آب و خاک می توانند نقش مؤثری در این جریان ایفا کنند.

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل با بیان اینکه گروه های جهادی با حضور در دور افتاده ترین روستاهای استان کمک های مردمی را به دست هم وطنان رساندند، گفت: صرف نظر از ارزش مادی این هدایا، خود این کار مهم است چراکه مردم با دیدن این ابراز همدردی و محبت، به نعمت انقلاب اسلامی بیشتر پی برده و مردم را در کنار خود احساس می کنند که این خود بمراتب ارزش والاتری از کمک های مادی دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به کمک های خیرین در کنترل  ویروس کرونا اشاره کرده و گفت: یکی از خیرین شهرستان اردبیل کمک غیرنقدی به تعداد  28هزار عدد مرغ به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان را تقبل کرده است که در دو مرحله در اختیار ستاد مردمی کمک های مومنانه جهت توزیع قرار خواهد گرفت.

نوحی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رزمایش کمک های مومنانه در ماه رمضان در دو نوبت برگزار خواهد گفت: این رزمایش در ماه مبارک رمضان در دو مرحله خواهد بود که مرحله اول آن از ابتدا تا ۱۵ رمضان و مرحله دوم  از 15 رمضان تا عید فطر اجرا خواهد شد ضمن اینکه این رزمایش تا ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا از کشورمان همچنان ادامه خواهد داشت.

آمادگی سپاه برای پخت غذای مورد نیاز اقشار محروم

نوحی کمک های مردمی در نیمه شعبان را یادآور شد و گفت: در نیمه شعبان امسال کار بسیار زیبا و خودجوشی را در زمینه عرضه رایگان نان از سوی مردم استان اردبیل شاهد بودیم به طوری‌که ۱۰۰ واحد پخت نان در استان، نان رایگان به مردم عرضه کردند که از این تعداد، ۲۲ واحد عرضه رایگان نان در شهرستان اردبیل بود.

وی افزود: خیرین استان اردبیل در صورتی‌که قصد پخش غذای گرم در ماه مبارک رمضان برای نیازمندان و اقشار محروم داشته باشند، می‌توانند به شکل رایگان از ظرفیت‌ آشپزخانه‌های سپاه حضرت عباس‌(ع) اردبیل استفاده کنند، به طوری‌که خیرین اقلام پخت غذا را تهیه کرده و طبغ و بسته‌بندی غذای گرم نیز توسط سپاه استان اردبیل به شکل رایگان انجام شود.

اعلام شماره حساب و کارت برای دریافت کمک‌های نقدی مردمی

نوحی در ادامه سخنان به نحوه جذب کمک های مردمی اشاره کرد و گفت: در راستای جذب کمک‌های مردمی و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر شماره حساب ۳۸۱۰۳۵۱۱۵۰۱۸۱۸ و کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۳۹۱۲۵ به نام جذب و هدایت کمک‌های مردمی استان اردبیل در بانک انصار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: حمایت از کسب‌و‌کارهای خرد، خانگی و محلی، کارگران و افراد روزمزد، اجاره املاک و مجتمع‌های تجاری باید مورد توجه خیرین و آحاد مردم استان قرار گیرد.

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل ادامه داد: در شیوع کرونا مشاغلی همچون تاکسیران‌ها و کسبه‌ای که عمدتاً اجاره‌نشین هستند، آسیب دیدند که باید با کمک و همت آحاد مردم، در راستای کاهش آسیب و زیان این افراد جامعه تلاش شود.

نوحی گفت: وجود رسانه‌ها و فضای مجازی در کشورمان بسیار ارزشمند و با اهمیت بوده و در صورتی‌که رسانه‌ها و فضای مجازی فعال نباشد، دشمنان اقدام به ضربه زدن به مردم و کشورمان خواهند کرد، چنان‌چه در اوایل شیوع کرونا در کشورمان رسانه‌های ضدانقلاب هجمه‌های مختلفی بر علیه ایران داشتند.

 گروه‌های جهادی با تمام توان در میدان مبارزه با کرونا حاضرند

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل گفت: از زمان شیوع کرونا در استان اردبیل، گروه‌های جهادی اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگیان، روحانیون، دانشجویان، هیأت‌ها و... با تمام توان اقدام به مبارزه با کرونا در راستای خدمت‌رسانی به مردم کردند.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع کرونا گروه های جهادی پای کار آمدند، به شناسایی انبارهای محتکران توسط مردم اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی با ابتکار خود دست به ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف زدند که هم اکنون این دستگاه ها با تولید در محلات و توزیع آن در محلات کم برخوردار، با یک سوم قیمت بازار در اختیار مردم قرار می دهند.

نوحی در ادامه سخنان خود ماموریت کمک مومنانه را یادآور شد و گفت: این ماموریت نیز با کمک های مردم ، به نحو احسن انجام خواهد گرفت.

وی الگوسازی و فرهنگ سازی را به عنوان اهداف رزمایش کمک مومنانه نام برد و گفت: انتظار می رود افراد بصورت داوطلبانه علاوه بر خود اظهاری از عدم نیاز به دریافت کمک های، زمینه های خدمت به نیازمندان آسیب دیده از ویروس کرونا را نیز فراهم کنند.

سخنگوی رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان اردبیل به کمیته بندی رزمایش کمک مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: کمیته رصد و پایش به بررسی خانواده های آسیب دیده از کرونا پرداخته و با رعایت شاخص های پیش بینی شده امکان تکرار اهدای کمک های مومنانه به خانواده های آسیب دیده را به حداقل رسانده است تا خدمات این ستاد اردبیل گسترده تر شود و همه خانواده های آسیب دیده از کمک های مومنانه برخوردار شوند.

نوحی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش کمک های مومنانه به عنوان تاریخ سازی نام برد و گفت: مردم ایران با توکل بر خداوند متعال همچون سایر امتحانات با سربلندی تمام از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی در پایان سخنان خود به رسالت سنگین رسانه ها در این رزمایش اشاره کرد و گفت: رسانه ها در رزمایش کمک های مومنانه رسالت الگوسازی و الگو دهی را بر عهده دارند تا با ایجاد فضای مناسب و اطلاع رسانی دقیق اهداف رزمایش، جهادگران را در انجام وظایف خود در این راستا یاری کنند.

انتهای پیام/ج