سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8099 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

انسانیت یک معلم در فقدان امکانات آموزشی

معلمی در استان اردبیل با فداکاری و پیمودن ۱۱۰ کیلومتر ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی کلاس درس را برای ۸ دانش آموز در روستای قره قشلاق جعفرآباد برگزار می کند تا درس ایثار و فداکاری ماندگار شود.

انسانیت یک معلم در فقدان امکانات آموزشی

به گزارش ابصارخبر، این بار صدای الفبای زندگی از دل طبیعت زیبای مغان به گوش می رسد، قدم هایی که مشتاق تر از همیشه برای کسب علم، رهسپار یک راه طولانی می شوند تا به دنبال علمی باشند که همواره در قیاس با ثروت قرار می گیرد و همه می گویند علم بهتر است یا ثروت.
 عشایرنشین هایی که تابستان را در سراب آذربایجان شرقی و زمستان را در منطقه ای دورافتاده ای که خبری از اینترنت، تلویزیون و حتی تلفن نیست سر میکنند، اما فداکاری و داشتن وجدان در این روستا حرف اول و آخر را می زند. روستایی دورافتاده که در سرمای استخوان سوز، دلشان از مهر و محبت همدیگر گرم می شود.
همه مدارس روستاها و قشلاق تابعه عشایر جعفرآباد فعال بوده و تمام معلمان منطقه مغان در این روزها در اطراف مدارس حضور داشته و به وضعیت تحصیلی و حتی تربیتی دانش آموزان خود رسیدگی می کنند.
دشت مغان تنها میزبان آنها است و یک زیرانداز که گویی کافی است تا دانش آموزان با فداکاری آموزگار خود، سرمشق زندگی را ازبر کنند، سطر به سطر بنویسند تا آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. با از راه رسیدن ویروس کرونا، تمام دروس به صورت مجازی و یا از طریق تلویزیون آموزش داده می شود اما متأسفانه روستای قره قشلاق جعفرآباد به هیچ کدام از این امکانات دسترسی ندارد.
در این روزها که شیوع ویروس کرونا، موجب تعطیلی مدارس شده است معلم فداکار و با وجدان روستای قره قشلاق جعفرآباد، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کلاس درس خود را در دل طبیعت زیبای مغان برگزار می کند تا دانش آموزان از دروس خود عقب نمانند.

منبع: فارس