نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8104 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خبرداد:

کشاورزی دانش بنیان و تولید بذر رویکرد جدید دانشگاه آزاد در سال جهش تولید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از تولید بذر و نهال در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت: با توجه به سیاستگذاری و تاکید رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود دانشگاه در زمینه کشاورزی دانش بنیان و تولید بذر، منطقه زرخیز مغان بهترین منطقه برای پیاده سازی این سیاست انتخاب شده است.

کشاورزی دانش بنیان و تولید بذر رویکرد جدید دانشگاه آزاد در سال جهش تولید

به گزارش ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اهمیت توجه به تولیدات کشاورزی در سال جهش تولید پرداخت و گفت: شهرستان پارس آباد از ظرفیت بالایی برای تولید بذر و نهال مورد نیاز منطقه برخوردار است به همین منظور مأموریت ویژه ای به دانشگاه آزاد پارس آباد در اینخصوص سپرده شده است.

وی افزود: منطقه مغان قطب کشاورزی کشور است و فعالیت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت پارس از امتیازات این منطقه بوده و همچنین ظرفیت جدیدی که با شروع فعالیت سد خدآفرین در این منطقه ایجاد می شود این منطقه را در سطح کشور به بزرگترین قطب کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

رسولی ادامه داد: با توجه به موارد فوق و همچنین ظرفیتهای موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، ماموریت شهرستانی و مسئولیت اجتماعی واحد پارس آباد در وهله اول در زمینه تولید بذر و نهال ترسیم شده است.

وی به وجود رشته های تحصیلی زراعت با گرایش اصلاح نباتات در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین رشته های تحصیلی گیاه پزشکی و تولیدات گیاهی با گرایش باغبانی در واحد پارس آباد و تعداد قابل توجه اعضای هیات علمی و برخورداری واحد از سه هکتار زمین زراعی مرغوب و آبی اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید بذر و نهال پروژه های اجرایی تحولی در سال جاری در این واحد شروع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به سیاستگذاری و تاکید دکتر طهرانچی برای ورود دانشگاه در زمینه کشاورزی دانش بنیان و تولید بذر، منطقه زرخیز مغان بهترین منطقه برای پیاده سازی این سیاست است.

 

انتهای پیام/ج