نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8109 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵

با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی انجام گرفت:

راه اندازی کارگاه تولید ماسک N95 در دانشگاه محقق اردبیلی /رونمایی از دستگاه تب سنج مادون قرمز در اردبیل

کارگاه تولیدی تولید ماسک 7 لایه N 95 با ظرفیت تولید روزانه 6هزار ماسک با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک N95 در دانشگاه محقق اردبیلی /رونمایی  از دستگاه تب سنج مادون قرمز در اردبیل

به گزارش ابصارخبر، کارگاه تولیدی تولید ماسک 7 لایه N 95 با ظرفیت به کارگیری60 نفر نیروی انسانی و تولید روزانه حدود 6 هزار ماسک N95 با حضور استاندار اردبیل  و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این کارگاه با بیان اینکه هدف ما حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص در حوزه سلامت و درمان است، تصریح کرد: ماسک 7 لایه N95 توسط شرکت فرآیند پیشرفته آینده ایرانیان از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تولید می شود و این ماسک بیشتر در بیمارستان ها مورد استفاده  قرار می گیرد و مردم عادی می توانند از ماسک های جراحی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قبل از این، ماسک های تولید شده در استان ۵ لایه بوده و با تولید ماسک۷ لایه امنیت پرستاران و پزشکان فعال در بخش های کرونایی افزایش می یابد، افزود: این مرکز با اشتغال۶۰ نفر نیرو در سه شیفت کاری  روزانه حدود۴ هزار ماسک۷ لایه N95 تولید می کنند که علاوه بر مراکز درمانی استان می تواند به نیاز سایر استان های همجوار را نیز تامین کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ماسک جراحی پنج لایه به تولید انبوه می رسد، گفت: ما از واحدهای تولیدی در حوزه سلامت و درمان حمایت می کنیم و شرکت فرآیند پیشرفته آینده ایرانیان نیز جز این واحدهای موفق بوده که مورد حمایت دانشگاه محقق اردبیلی قرار گرفته است.

بهنامجو اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن تجارت استان در صدد صدور مجوز بهره برداری این شرکت است که امیدواریم بعد از این با تامین مواد اولیه ارزان قیمت محصولات تولید شده نیز با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های تحت حمایت مراکز رشد دانشگاه ها در موسم کرونایی اختراعات خوبی در رابطه با پیشگیری این ویروس داشتند، افزود: شرکت مذکور دستگاه تب سنج مادون قرمز هوشمندی نیز طراحی کرده که به فاصله یک متر قادر به تشخیص تب می شود که به نوبه خود منحصر بفرد است‌ و می تواند به تولید انبوه برسد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق اظهار طراح این دستگاه، تب سنج مادون قرمز از لحاظ هزینه تمام شده، قابل رقابت با مدل ها و نمونه های مشابه خارجی است.

 عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: ما از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی حمایت می کنیم تا بتوانند در زمینه توسعه جامعه گام های موثری بردارند.

وی اضافه کرد: شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی باید در سطح جامعه نیازسنجی کنند و بر اساس نیازهای جامعه به مطالعه و تولید بپردازند.

همچنین در این مراسم دستگاه تب سنج مادون قرمز هوشمند که توسط شرکت فرایند پیشرفته آینده ایرانیان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

رونمایی  از دستگاه تب سنج مادون قرمز در دانشگاه محقق اردبیلی

برومند صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دستگاه تب سنج مادون قرمز طراحی شده از لحاظ هزینه تمام شده، قابل رقابت با مدل ها و نمونه های مشابه خارجی است.
مهندس حجت فلاح مدیر بخش تحقیق و توسعه بخش شرکت فرایند پیشرفته  آینده ایرانیان و طراح و سازنده دستگاه مذکور گفت: این تب سنج قابلیت اندازه گیری دما تا فاصله یک متری و با اندکی تلرانس و تغییرات نرم افزاری تا فاصله 5 متری  را دارد که این ویژگی، مهمترین مشخصه و قابلیت دستگاه تب سنج طراحی شده نسبت به نمونه های خارجی است.

یادآور می شود استاندار اردبیل به همراه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی بازدید و در جریان امور و مسائل و مشکلات شرکت ها قرار گرفت.