نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8168 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل:

سرانجام معامله قرن، فتح الفتوحی به نام آزادی قدس شریف است

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس خطرناک تر از ویروس کرونا بوده و منشاء اصلی بحران های منطقه و تهدید واقعی امنیت و صلح جهانی بشمار می رود آمده است: مصائب فعلی جامعه جهانی جز با تشکیل دولت یکپارچه و حقیقی فلسطین به پایتختی قدس شریف، پایان نمی پذیرد.

سرانجام معامله قرن، فتح الفتوحی به نام آزادی قدس شریف است

    به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:  سرزمین فلسطین از سال ۱۹۴۸ رسماً از سوی رژیم جعلی اسرائیل اشغال شده و مردم مسلمان آن از پانزدهم ماه می ۱۹۴۸ میلادی مصادف با تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی ازسوی اشغالگران درسرزمین فلسطین، تاکنون درآوارگی، مظلومیت و بحران تاریخی  به سر می برند. این بحران که چالشی بزرگ برای جامعه بشری ایجاد کرده است، تنها با پایان یافتن اشغال سرزمین فلسطین، پایان می پذیرد. اگر چه خوی وحشی گری رژیم کودک کش صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست لکن به تنهایی نمی‌توان صهیونیست‌ها را عامل توطئه، اشغال و آوارگی ملت فلسطین دانست، بلکه باید این حقیقت را درنظر گرفت که اشغال سرزمین فلسطین نتیجه همکاری تمامی سردمداران نظام سلطه و کوتاهی حاکمان وابسته و خائن برخی دولت های مرتجع منطقه بوده است. همه دردمندان عالم اسلام امروز بر این امر واقفند که اگر سستی، ضعف و چند دستگی کشورهای اسلامی در آن برهه حساس نبود، ما اکنون شاهد دردناک‌‌ترین واقعه تاریخ یعنی مسئله اشغال فلسطین و شهادت، اسارت و آوارگی صدها هزار مرد و زن و کودک فلسطینی نبودیم.

 حضرت امام خمینی (ره) طي پيامي با دورانديشي عمیق خود در 16 مرداد 58، مصادف با سيزدهم رمضان 1399، آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان«روز جهاني قدس» تعيين نمودند و  در حقیقت با این نام گذاری «روز قدس به عنوان نماد دلبستگي امام امّت ، انقلاب و ملّت ايران با قدس شريف» و «روز يكپارچه شدن فرياد ملّت های ايران و  جهان در حمايت و همبستگي با ملّت ستمديده فلسطین» و «روز حمایت از مظلوم و محکومیت ظالم» اعلام و مشخص گردید.

امسال در حالی به استقبال روز قدس می رویم که از یک سو مثلّث شوم استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و وهابیت تکفیری به سردمداری آمریکا در یک سناریوی پیچیده و  خباثت آمیز، طرح شوم «معامله بزرگ قرن » را مطرح کرده و در سایه سکوت و همراهی حکام منطقه سعی در  پایمال کردن هر چه بیشتر حقوق مردم ستمدیده فلسطین و قانونی کردن توحش، تجاوزگری و اشغال سرزمین مقدّس فلسطین توسّط رژیم سفّاک صهیونیستی دارد و از سوی دیگر بحران جهانی «ویروس منحوس کرونا» سراسر کره خاکی را در برگرفته و همه کشورها را از فقیر و غنی مشغول خود ساخته و مراسم روز قدس نیز بدون تاثیر از این بحران نبوده است.

     بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان اردبيل ضمن گرامیداشت این یوم الله بزرگ، همچون عموم مردم آگاه و بصیرایران اسلامی، منتظر شنیدن فرمایشات حکیمانه و گوهر بار رهبر عظیم الشان انقلاب در روز قدس بوده  و موارد زیر را به استحضار عموم ملت شریف و جهانیان می رساند:

1- رژیم منحوس و اشغالگر قدس طی حدود 72 سال از تاسیس خود، تاکنون علاوه بر ارتکاب انواع جنایات ضد انسانی در حقّ ملّت بی گناه فلسطین، منشاء اصلی بحران های منطقه ، تروریسم دولتی و تهدید کننده واقعی امنیت و صلح جهانی بوده است. مصائب فعلی همچون آوارگی بیش از 6 میلیون فلسطینی و حبس هزاران فلسطینی، در بند زندان های دولت جعلی اسرائیل که در بدترین شرایط به سر می برند و داغ خانواده شهدای داغدار قربانی خشونت ددمنشانه آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آباء و اجدادی خود ، رفع کامل اشغال و محاصره ، تعیین نظام آینده این سرزمین بر اساس همه پرسی از آحاد ملت فلسطین و در نهایت تشکیل دولت یکپارچه و حقیقی فلسطین به پایتختی قدس شریف، پایان نمی پذیرد. انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و طرح کثیف معامله قرن، صفحه دیگری از این نمایش کثیف است که حمایت و شراکت دولت آمریکا را در تمامی جنایات صورت گرفته توسط رژیم کودک کش صهیونیستی نشان می دهد و قطعاً این طرح ننگین استعماری و استکباری با بیداری مردم مسلمان منطقه و هوشیاری محور مقاومت به یاری خداوند متعال به شکست خواهد انجامید.

2-ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود تمام مشکلات و فشار ها و گله مندی که از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود دارد، ذره ای از آرمان های بلند خود در حمایت از ملت های ستمدیده جهان علی الخصوص مردم مقاوم و مظلوم فلسطین، عقب ننشسته و با توکل بر خدا و ایمان به وعده نصرت الهی  تحت رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، سال 99 را تبدیل به سال فرصت ها و شکست دسیسه های شیطانی دشمنان خود کرده و مسیر بلند دیگری برای رسیدن به حاکمیت جهانی و حقیقی اسلام برخواهد داشت. به یقین آن چیزی که ما را بر دشمنان بزرگ پیروز کرده و از آبرو و شرف امت اسلامی دفاع می کند ، هویت دینی، منطق قرآنی، روح عاشورایی و وحدت کلمه است. امروز که در شرایط جنگ اقتصادی  و عملیات روانی شدید و فشار هدفمند دشمن بر معیشت مردم قرار داریم، از این لحاظ بزرگترین منکر و خیانت در جامعه، مایوس کردن و بدبین نمودن مردم به نظام اسلامی و آسیب رساندن به اعتماد عمومی و انسجام داخلی است.به یقین هر چه بر اتحاد، همبستگی ملی و وحدت جریان های سیاسی داخلی در دفاع از منافع ملی و حمایت از نظام افزوده شود، دشمنان به همان اندازه در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

3- پدیده ویروس منحوس کرونا نقاب از چهره بزک کرده و دروغین مدعیان تمدن غربی و فرهنگ لیبرال دموکراسی برداشت و باطن کریه آنها را بر همگان نمایان ساخت. دزدی زمینی، دریایی و هوایی لوازم بهداشتی، بی تفاوتی نسبت به نیازمندان، رها سازی سالمندان و ... همه و همه ریشه در عمق باورهای نادرست فرهنگ غربی داشت که به یکباره در اثر کرونا رخ نمود. 

4-جامعه جهانی و به ویژه مسلمانان منطقه نباید از سرنوشت مردم مظلوم فلسطین، یمن و سوریه که در اثر تجاوز تجاوزگران و جنگ تحمیلی زورگویان متحمل گرفتاری شده اند ، دچار بی تفاوتی و غفلت شوند. به ویژه اینکه نوار غزه در محاصره همه جانبه با کمترین امکانات بهداشتی و درمانی در معرض شیوع عمدی کرونا از طریق  دولت جعلی اسرائیل و یک فاجعه انسانی قرار دارد.