سرویس: سیاسی کد خبر: 8282 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳

ائمه جمعه استان اردبیل:

خیانت کنندگان به کشور از ملت عذرخواهی کنند/جنایت‌های آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود/مسئولان برای مقابله با گران فروشی اهتمام کنند

خیانت کنندگان به کشور از ملت عذرخواهی کنند/جنایت‌های آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود/مسئولان برای مقابله با گران فروشی اهتمام کنند

خیانت کنندگان به کشور از ملت عذرخواهی کنند/جنایت‌های آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود/مسئولان برای مقابله با گران فروشی اهتمام کنند

به گزارش ابصارخبر، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته جنایات امریکا در سراسر جهان را یادآور شده و افزودند: امروز  ابهت پوشالی آمریکا در جریان کرونا و راهپیمایی مردمی بر علیه تبعیض نژادی از بین رفته است

امتیازات گرمی به قلم امام جمعه این شهر

 آنها که اعتمادشان به وعده های آمریکا بیش از اعتمادشان به توصیه های مقام معظم رهبری بود، از ملت عذرخواهی کنند

حجت لاسلام صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مدتی است کسانی که به دلیل کج فکری ها و سوء مدیریت ها و تصمیمات نابخردانه خویش مردم را گرفتار مشکلات اقتصادی کرده اند،در نزد مردم رویشان سیاه است و پاسخی به کوتاهی های خود ندارند.

وی افزود : اشکال اکثر ما این است که جای دنیا و آخرت را در باور و عملمان عوض کرده ایم. دنیا را محل بقاء می دانیم در حالی که محل بقاء ، آخرت است. دنیا محل عمل و تلاش است ولی آن را به سرگرمی می گذرانیم.

امام جمعه گرمی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)  و با اشاره به فرمایش آن حضرت اضافه کرد: از کلام نورانی امام رضا (ع) استفاده می شود که گناه و گرفتاریهای های دنیا با هم ارتباط دارند. این که دنیا این همه گرفتار بلا و نا امنی و فقر و فلاکت است به دلیل این است که خدا را فراموش کرده است. راه نجات از این گرفتاریها فقط آشتی با خدا و اطاعت از دستور خداست.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که تمام اشکالات را متوجه رهبری می کنند گفت : مدتی است کسانی که به دلیل کج فکریها و سوء مدیریت ها و تصمیمات نابخردانه خویش مردم را گرفتار مشکلات اقتصادی کرده اند ، در نزد مردم رویشان سیاه است و پاسخی به کوتاهی های خود ندارند، شروع به دادن آدرس غلط به  مردم کرده اند.

حجت الاسلام صفری گفت: آنهائی که اعتمادشان به آمریکا بیش از اعتمادشان به مردم خودشان بود. آنها که اعتمادشان به وعده های آمریکا بیش از اعتمادشان به توصیه های مقام معظم رهبری بود ، آنهائی که همواره در زندگی مردم مشکل ایجاد کرده اند ، به جای این که از مردم عذر خواهی کنند گرچه عذرشان نیز مسموع نیست ، فرافکنی می کنند و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشانه گرفته اند در حالی که به توصیه های رهبر ی نه تنها کمترین عملی نکرده اند بلکه گاهی در جهت خلاف نظر رهبری عمل کرده اند.

اتکا به توان داخلی بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع می‌کند

 ابهت پوشالی آمریکا در جریان کرونا و راهپیمایی مردمی بر علیه تبعیض نژادی از بین رفت

حجت الاسلام حسین اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با اشاره به تلاش دشمنان به‌ویژه استکبار برای ایران هراسی اظهار کرد: با توکل بر خدا، دولت و مجلس می‌توانند با کشف ظرفیت‌های جدید در آمدی و اتکا به توان داخلی از مشکلات اقتصادی عبور کنند.

وی با قدردانی از تلاش قوه قضاییه در مقابله با فساد در کشور افزود: قوه قضاییه باید با تمام قوا به سمت اصلاح جامعه و از بین بردن فساد حرکت کند.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه با بیان اینکه ابهت پوشالی آمریکا در جریان کرونا و راهپیمایی مردمی بر علیه تبعیض نژادی از بین رفت افزود: علیرغم شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران، نفت‌کش‌های کشورمان در مقابل چشمان دنیا با موفقیت به ونزوئلا رسیدند که این مساله برای آمریکا یک شکست بزرگ بود.

لزوم اهتمام مسؤولان برای مبارزه با گران‌فروشی

لزوم اهتمام مسؤولان برای مبارزه با گران‌فروشی

حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشگین شهر از مسؤولان اجرایی خواست در تنظیم بازار نهایت اهتمام را داشته و با گران‌فروشی برخورد جدی داشته باشند.

وی افزود: ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه نهایت تلاش را در جهت مبارزه با گران‌فروشی و احتکار داشته باشند.

امام جمعه مشگین شهر در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحول در دستگاه قضا گفت: تحول در دستگاه قضا باید عامل قاطعیت در برخورد با مفسدین اقتصادی شده و با جدیت دنبال شود.

باوقار در ادامه بیان داشت: آمریکا در صدد است تا با توطئه‌های مختلف مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی را بشکند که بصیرت ملت ایران بی‌نظیر بوده و هیچ‌گاه اجازه تحقق این توطئه‌ها را به دشمنان نخواهد داد.

وی تاکید کرد: برخی افراد گمراه در داخل کشور دم از سازش با آمریکا می‌زنند که در برهه‌های مختلف مردم پاسخ این افراد را داده‌اند، مسلما هزینه سازش و تسلیم در مقابل استکبار بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است.

لزوم توجه جدی مسؤولان به زیرساخت‌های گردشگری خلخال/ دخالت در عزل و نصب‌ها نمایندگان را از رسالت خود باز می‌دارد

زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خلخال نیمه‌تمام است

 حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خلخال نیمه‌تمام است و تاکنون توجه جدی از سوی مسؤولین استانی به این امر مهم نشده است.

وی افزود: بی‌توجهی به پروژه پل معلق منطقه گردشگری ازناو که با سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار بومی در حال انجام بوده باعث طولانی شدن این پروژه شده که این امر جایز نیست و نیازمند همت و دستگیری مسؤولان استانی برای اتمام و تکمیل این پروژه است.

امام جمعه خلخال با تبریک میلاد امام رضا(ع) به نعمت عظیم ولایت و رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب پشتیبان و حامی نظام بوده و در مواقع خطر برای این نظام الهی همیشه هشدارهای لازم را به مسؤولان داده است.

وی با اشاره به وظیفه قانون‌گذاری نمایندگان مجلس بیان کرد: همان‌طور که آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان بر دوری نمایندگان از دخالت در عزل و نصب‌ها تاکید داشتند بنده نیز می‌گویم؛ نمایندگان با قانونمندی و حرکت در چارچوب خانه ملت باید به فکر توسعه منطقه و تصویب قوانین در جهت راهبرد عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم باشند.

اسدی تاکید کرد: نمایندگان نباید با حاشیه سازی و حرکت در مسیر عزل و نصب‌ها فرصت خدمت را از دست دهند.

جنایت‌های آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود

حجت الاسلام حسین محمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کوثر ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: این امام همام مایه برکت و افتخار ایران  اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا افزود: این کشور و مدعیان حقوق بشر که مدام از آن دم می‌زدند، امروز اقدام به شکنجه و کشتن شهروندان خود می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه کوثر با محکوم کردن حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ بیان داشت: هرگز جنایت‌های آمریکا در برهه‌های مختلف تاریخ به‌ویژه جنایت تیر ماه سال ۶۷ ناوگان آمریکایی فراموش نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران و ایرانی هرگز در مقابل ظلم و استبداد تسلیم نشده و به هیچ عنوان در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی زانو نخواهد زد.

محمدی در پایان روز شهرداری و دهیاری‌ها را تبریک گفته و از تلاش شبانه روزی عوامل زحمتکش شهرداری گیوی در زیباسازی و تظافت فضای شهری تشکر کرد.

انتهای پیام/ج