سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8366 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

استاندار اردبیل خبرداد:

برگزاری اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی/ نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل برگزار می شود

بهنام جواستاندار اردبیل از برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی در شرایط کرونا خبرداد و گفت: اجتماع عظیم عاشقان امام حسین(ع) در شهیدگاه اردبیل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

برگزاری اجتماع عظیم حسینیان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی/ نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل برگزار می شود

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسمات سنتی عزاداری اردبیلی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و گفت: امسال علیرغم وجود ویروس کرونا هیچ مراسم عزاداری بخصوص در شب های محرم تعطیل نشده و با حضور حسینیان در محیط های باز به شکل متفاوت و باشکوه در حال برگزار است.

بهنام جو در ادامه سخنان خود به نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در جلسه ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم گرفته شد تا اجتماع عظیم حسینیان اردبیل طبق سنوات گذشته از ساعت ۱۵ عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت ۲ ساعت برپا شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان ها با مدیریت و تصمیم فرمانداران این مراسم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار و بصورت مستقیم از شبکه استانی و سراسری پخش می شود.

استاندار اردبیل همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل و مساجد استان خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در شهیدگاه اردبیل برپا می شود و در سایر مساجد و محل های تعیین شده از سوی هیئت امنا و عزاداران نیز انجام می شود.

وی از توزیع ماسک و ضد عفونی بین عزاداران خبر داد و گفت: کسانی که در اجتماع عظیم حضور می یابند در صورت نداشتن ماسک از سوی هیئت برگزاری ماسک دریافت می کنند و در فاصله ۲ متری در محل مراسم حاضر میرشوند.

انتهای پیام/ج