نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8368 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷

امام جمعه شهرستان نیر:

ایرانیان، شعور حسینی را عملا به دنیا نشان دادند/ دولت برای تحقق وعده های خود، تنها سه تا صد روز فرصت دارد

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر به برنامه های عزاداری دهه اول محرم اشاره کرد و با بیان اینکه ایرانیان در این ایام خاص، شعور حسینی را عملا به دنیا نشان دادند به فرصت باقی مانده دولت جهت انجام تعهداتش اشاره کرد و گفت: حوزه فرهنگ مظلوم ترین حوزه ای است که دولت در آن حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارس ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به نشانه های تقوا در مومنان اشاره کرد و گفت: کسب محبت اهل بیت(ع) از نشانه ها و مراتب تقوا است.

وی در ادامه سخنان خود به آثار آیت الله قاضی اشاره کرد و گفت: آیت الله قاضی این استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی می فرمایند؛ قبل از خواب برای مصائب امام حسین علیه السلام گریه کنید چراکه همه فیوضات به دست امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام است.

امام جمعه شهرستان نیر از توسل به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) به عنوان راه حل مشکلات نام برد و گفت: این محبت به اهل بیت(ع) سرمایه بزرگی است و مشکلات زیادی را حل می‌کند پس دعا تمام حواستان باشد که امام حسین علیه السلام برای مسلمانان و بشریت است.

عزاداران، شعور حسینی را عملا به دنیا نشان دادند

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت عزاداری و ذکر مصائب امام حسین علیه السلام پرداخت و از برگزارکنندگان مراسمات عزاداری در شرایط کنونی که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود قدردانی کرد و گفت: عزاداران حسینی در سراسر کشور امسال کار ویژه ای انجام دادند و علاوه بر ایجاد شور حسینی، شعور حسینی را نیز عملا به تمام دنیا نشان دادند.

وی به تداوم کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران شهرستان نیز در کنار نهاد و ارگان هایی همچون ستاد اجرایی امام راحل در این ایام سنگ تمام گذاشتند و با اهدای اموال خود و بخشش در راه خداوند متعال چهره زیبای اسلام را به جهانیان نشان دادند که لازم از از زحکات خستگی ناپذیر آنها و بخصوص بسیجیان شهرستان در توزیع کمک های مومنانه قدردانی شود.

جهاد و شهادت، مبنای هفته دولت است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار تصویری دولتمردان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن  اعلام حمایت از دولت، مصادف شدن هفته دولت امسال با دهه محرم را متذکر شده و با بیان اینکه حادثه عاشورا قله جهاد و فداکاری و شهادت است، افزودند؛ مبنای هفته دولت نیز جهاد و شهادت است چراکه شهید رجایی و باهنر نیز با مجاهدت مستمر، سخت کوشی و تلاش در هنگام هجوم و محاصره مشکلات، با خود داری کامل از پیگیری منافع شخصی و پرهیز از چهره سازی برای جذب نظر مردم، خود را شایسته بزرگ‌ترین پاداش الهی یعنی شهادت ساختند.

سه تا صد روز تنها فرصت دولت برای عمل به وعده های تحقق نیافته

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به نکات مهم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سال پایانی دولت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ سال پایانی دولت یعنی فرصت سه تا صد روز، یعنی تنها فرصت باقی مانده برای دولتمردان که به وعده های خود عمل کرده و با تکمیل واحدها و تصحیح عملکردهای خود به تعهداتشان در برابر ملت بزرگ ایران عمل کنند.

تولید ،کلید اصلی حل مشکلات مردم

حجت الاسلام نعمتی از تولید به عنوان کلید اصلی حل مشکلات  مردم نام برد و گفت: امروز همگان دیدند که الگوی غربی برای اداره جامعه شکست خورده است و باید برای مدیریت جامعه الگوی مستقل اسلامی طرح ریزی و اجرایی شود.

وی افزود:  نظام سازی و جامعه سازی باید بر پایه ایمان، علم و عدل استوار شود تا کشور ما پله های ترقی و پیشرفت را با شتاب بیشتری بپیماید.

امام جمعه شهرستان نیر به اقدامات دولت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت در شهرستان نیر اقدامات خوبی انجام داده است و اگر مصوبات جلسه با نیکزاد نائب رئیس مجلس و حجت الاسلام موسوی  رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و مدیران استانی عملیاتی شود، شهرستان نیر پیشتاز توسعه در استان اردبیل خواهد بود.

تریبون نماز جمعه، گسترده‌ترین شبکه ارتباطی انقلاب بین دولت و ملت است

حجت الاسلام نعمتی از تریبون نماز جمعه و نهاد امامت جمعه به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی انقلاب بین دولت و ملت نام برد و گفت: این تریبون از مولفه‌های قدرت و اقتدار کشور است و شایسته است مدیران ادارات و نهادها طبق برنامه‌ریزی برای ارائه گزارش خدمات به مردم از این تریبون استفاده کنند تا ضمن حل مشکلات موضوعی، راهکارها و خدمات نظام را با تعامل و محبت بین مردم و دولت ترویج کنند.  

وی با بیان اینکه همه مسئولان بویژه مسئولان اجرایی کشور به مردم و نظام و رهبری بدهکار هستند و باید قدردان حمایت‌های رهبری باشد گفت: حوزه فرهنگی از جمله مهترین حوزه هایی است که در برنامه های دولت مظلوم واقع شده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

امام جمعه شهرستان نیر  با بیان اینکه ریشه تمام فسادها، اختلاسها، جاسوسی و نفوذ و بداخلاقی‌ها، مصلحت شخصی و منافع خاص است  گفت: همه این موارد از بی تقوایی مسئولین و  عدم کار در حوزه فرهنگ است.

وی خواستار توجه جدی دولت و مسئولین کشور به  انجام کار در حوزه های فرهنگی کشور شد و گفت: با اینکه دولت در برخی حوزه ها از جمله جوانان، مسکن، اقتصاد، ورزش و سیاست تا حدودی کار کرده است ولی در حوزه فرهنگی کار نکرده و این حوزه مظلوم واقع شده است.

حجت الاسلام نعمتی از فرهنگ عاشورا و جهاد و شهادت به عنوان فرهنگ کشور نام برد و گفت: در کشور اسلامی ما نباید اختلاس، کم کاری و خیانت به مردم اتفاق بیافتد.

وی در پایان سخنان خود فرصت اندک و محدود دولت برای جبران کمبودها و وعده های تحقق نیافته را یادآور شد و گفت: بهتر است دولت در 12 ماه باقی مانده، اسناد بالادستی نظام در حوزه های مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست‌های ابلاغی فضای مجازی، اسلامی کردن دانشگاهها، الگوی اسلامی ایرانی بشریت را عملیاتی کند.

امام جمعه شهرستان نیر آغاز سالتحصیلی را نیز یادآور شد و از خیرین و نیکوکاران خواست تا در کنار کمک های مومنانه، تهیه لوازم التحریر برای کودکان بی بضاعت را نیز در برنامه های خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/ج