سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8580 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

همایش منطقه‌ای مناقشه قره‌باغ در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت امت اسلامی و مسلمانان جهان در جای جای دنیا حساس است از برگزاری همایش منطقه‌ای مناقشه قره‌باغ در اردبیل خبرداد.

همایش منطقه‌ای مناقشه قره‌باغ در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش ابصارخبر،حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش‌ازظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش مناقشه قره‌باغ؛ بررسی زمینه‌ها، علل و پیامدها، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت امت اسلامی و سرنوشت مسلمانان جهان از جمله جمهوری آذربایجان حساس بوده و این یک جریان مردمی غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه نشست امروز اولین پیش همایش ملی مناقشه منطقه قره باغ است، افزود: حساسیت برای سرنوشت امت اسلامی کاملا مردمی بوده و قطعا حفظ کیان امت اسلامی در جهان، بسیار مهم و حائز اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این‌که منطقه قره‌باغ برای ایران هم مهم بود افزود: قره‌باغ با توجه به این‌که خاک امت اسلامی بود، نباید اشغال می‌شد و برای کشور ایران سرنوشت قره‌باغ از این جهت اهمیت داشت.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به اهداف همایش مناقشه قره‌باغ تاکید کرد: یکی از محورهای مهم این همایش نظریه مقاومت است که در این خصوص نشست‌های متعددی برگزار می‌شود، همچنین بررسی ابعاد فناوری و ارتباطی در مناقشه قره‌باغ نیز از دیگر محورهای حائز اهمیت است.

وی گفت: تبین گفتمان جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره‌باغ، ابعاد همدلی و حمایت ایران از مردم جمهوری آذربایجان، بررسی نقش و اهداف بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در جنگ قره‌باغ و بررسی نقش علما و نخبگان در صیانت و ثبات جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای همایش خواهد بود و مقاله‌هایی در این زمینه‌ها تهیه و ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: همایش اصلی با عنوان همایش منطقه‌ای (شمال‌غرب) باحضور اندیشمندان استانی، منطقه‌ای و کشوری به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود. 

جعفرزاده تصریح کرد: همایش‌های مختلفی در شهرستان‌های استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و همایش‌های تاقبل از همایش منطقه‌ای در دانشگاه‌های محقق اردبیلی و آزاد اسلامی، حوزه علمیه برادران و خواهران برگزار و اقشار مختلف مشارکت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ج