نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8614 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

امام جمعه پارس آباد:

روز دانشجو، نقطه عطف مبارزه با استکبار جهانی است/ پیشرفت مستلزم داشتن روحیه مطالبه گری است

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان و پیشروان پژوهش و فناوری کشور هستند، گفت:مهمترین رکن فعالیت گسترده دانشجویان در مباحث عمومی، مطالبه گری و ورود به مسائل پرتنش و پر چالش و ارائه راه حل مناسب در مسائل متفرقه است.

روز دانشجو، نقطه عطف مبارزه با استکبار جهانی است/ پیشرفت مستلزم داشتن روحیه مطالبه گری است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد بعد از ظهر امروز در مراسم مجازی روز دانشجو  که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد به تبیین ئیژگی ها و رسالت های دانشجویان پرداخت و گفت: دانشجویان آینده سازان و پیشروان پژوهش و فناوری کشور هستند.

وی مهمترین رکن فعالیت گسترده دانشجویان را در مباحث عمومی ، مطالبه گری و ورود به حل مسائل پرتنش و پر چالش  عنوان کرد و گفت: دانشجویان با کمک کارشناسان امر می توانند با ارائه راه حل مناسب ضمن حل مشکلات با حضور رنگین و چشمگیر خود در صحنه های انقلاب، نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان از فرهیختگان جامعه و نمونه ای از نمودار احساسات و عواطف و افکار صحیح و اصولی جامعه هستند، گفت: دانشجویان و اساتید با علم اندوزی  و با به کاربردن آن در تشکیل تمدن نوین اسلامی می توانند نقش آفرینی کنند.

وی به بیان تاریخچه استکبارستیزی در ایران اسلامی پرداخت و گفت:دانشجویان از اول تاسیس دانشگاه، مطالبه‌گر و استکبار ستیز بودند حتی در زمان خفگان ستم شاهی نیز با رفتارهای استکبار ستیزانه به اعتراض و مطالبه‌گری خود ادامه داده اند، تا آنجا که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سه شهید کلکون به کفن در راه حذف و رد سلطه آمریکا به کشور تقدیم کردند.

امام جمعه پارس آباد در ادامه سخنان خود به مطالبه گری از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم جواز مطالبه گری با اصول صحیح را صادر کرده است و در زمان خلافت امام علی علیه السلام هم ایشان فرمودند که از مطالبه گری های خود مرا دریغ نکنید، پس مطالبه گری با رعایت اصول صحیح از نظر ائمه معصومین هم مورد قبول بوده است.

وی  با بیان اینکه دانشجویان باید به اتفاقات و جریان هایی که در اطرافشان رخ می دهد بی‌تفاوت نباشند، گفت: در این مقطع زمانی که ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد نباید شاهد این وضعیت نابسامان در کشور باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی در پایان سخنان به تشکیل حکومت اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت:ما امروز وظیفه داریم با الگوبرداری از روش و سیره عملی حضرت علی(ع) در حکومت داری، در راستاس تشکیل حکومت اسلامی در کشور ایفای نقش کنیم تا با احقاق حق مظلومان به سمت مدینه فاضله حرکت کنیم.

 مطالبه‌گری، اصیل ترین آرمان‌ دانشجویی است

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مراکز دانشگاهی ما، مراکز پرورش استعدادها هستند، گفت: سمت و سوی این استعدادها و انگیزه ها باید به سمت حل مسائل و مشکلات بنیادی جامعه سوق داده شود.

وی از روحیه مطالبه‌گری بعنوان مهمترین و اصیل ترین آرمان‌های دانشجویان نام برد و گفت: در طول تاریخ نیز دانشجویان ما مطالبه گری خود را همراه با ارائه راهکار لازم برای بیرون رفت از مسائل و مشکلات ارائه کرده اند .

امامی گفت: خوشبختانه با تلاش های بسیار ارزشمندی که انجام شده است ما در هفته گذشته مسیر سربند به مشکین شهر را در ردیف بودجه سال آتی کشور نظام‌مند کردیم و امسال نیز در تلاش هستیم۴۷ کیلومتر  از این مسیر را عملیاتی کنیم.

پخش نماهنگ، پرسش و پاسخ دانشجویی، زیارت مزار شهدای گمنام این دانشگاه از جنله برنامه های این مراسم بود.

  ضمن پاسحگویی به مطالبات دانشجویان در امور مربوط به شهرستان پارس آباد از  ارائه پیشنهادات سازنده دانشجویان قدردانی کرد.