نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8619 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

دانشگاه مرکز تربیت تصمیم سازان آینده برای کشور است

حجت الاسلام موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم تجلیل از فعالان علمی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر چقدر دانشگاه ها و فضای علمی کشور را توسعه دهیم، فرهنگ سازی بیشتری نیز در جامعه رخ خواهد داد.

دانشگاه مرکز تربیت تصمیم سازان آینده برای کشور است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از برگزیدگان علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ۱۶ آذر روز بصیرت، اقتدار، ولایت مداری و توانمندی است، گفت: اساتید دانشگاه در حوزه های مختلف نخبگان را تربیت می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل تصمیم سازی برای تصمیم گیری های مبارک در کشور است، گفت: هر چقدر دانشگاه ها و فضای علمی کشور را توسعه دهیم، فرهنگ سازی بیشتر نیز در جامعه رخ خواهد داد.
موسوی در ادامه سخنان خود به کارکردهای دانشگاه در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ، نخبگی، اختراع و رشد و بالندگی در جامعه از دانشگاه ها بر می خیزد  به همین خاطر دانشگاه ها اهمیت خاصی در کشورها برخوردار هستند.
نماینده  مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به ارتباط دانشگاه با صنعت پرداخت و گفت:در هر صورت باید تفکر بسیجی در ترویج علم و تفکر دانشگاهی حاکم شود تا آرمان های انقلاب اسلامی محقق شود.
 حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اقدامات صورت گرفته در استان اردبیل پرداخت و گفت: طی شش ماه گذشته اعتبارات مختلفی از طریق دولت،  مجموعه شستا، قرارگاه خاتم به استان جذب شده است،تا اردبیل شاهد پیشرفت روزافزون باشد.

وی راه اندازی مجتمع های دامپروری، عمران شهری، چندین تقاطع غیرهمسطح و بیمارستان هزار تختخوابی در مناطق مختلف استان را از جمله کار های اغاز شده برای توسعه  استان اردبیل نام برد و گفت: برای شبکه ریلی اردبیل نیز همه اعتبارات تخصیص یافته تامین شده و طبق پیش بینی ها این شبکه ریلی باید در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد،

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از اتصال شبکه ریلی اردبیل به پارس آباد و منطقه قفقاز در آینده نزدیک خبرداد و گفت: اعتبارات آن نیز در بودجه سال آتی پیش بینی خواهد شد.

 

رشد علمی 109 درصدی دانشگاه محقق اردبیلی
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم به محدودیت های کرونایی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم روز دانشجوی امسال با حضور تعداد بسیار محدودی از دانشجویان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه متوسط رشد علمی کشور طی سه سال اخیر ۲۲ درصد بوده، ولی این رشد در دانشگاه محقق اردبیلی به ۱۰۹ درصد افزایش یافته است، گفت: در حوزه چاپ کتاب نیز، ۱۹۶ عنوان کتاب از ۴۹۳ عنوان کتاب چاپ شده در طول تاریخ دانشگاه در سه سال اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد:  برای افزایش سرعت رشد علمی دانشگاه، همکاری های علمی بین المللی را افزایش داده ایم؛ در همین راستا میزان مقالات مشترک ما با پژوهشگران کشورهای خارجی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۷، ۳۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه امسال پژوهشگران این دانشگاه از ۳۰ هزار یورو ظرفیت گرنت اتحادیه اروپا استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: شش مورد طرح پژوهشی تقاضامحور اساتید نیز جزو طرح‌های برتر کشوری انتخاب شده اند.

حبیبی تربیت دانشمندانی مانند شهیدان فخری زاده ها، احمدی روشن ها و شهریاری ها را خواسته جامعه  از دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به سمت و سوی تحقق تمدن نوین اسلامی که در زمان ظهور امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد، در حال حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به مسائل مختلف نگاهی عالمانه بوده و تاسیس دانشگاه یکی از آنها است، افزود: کلید سعادت و خوشبختی یک جامعه به دست معلم، استاد و دانشجو است.
وی با بیان اینکه توقع جامعه از دانشگاه تربیت دانشمندانی همچون شهیدان فخری زاده ها، احمدی روشن ها و شهریاری ها است، ادامه داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به سمت و سوی تحقق تمدن نوین اسلامی که در زمان ظهور امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد، در حال حرکت است.
گفتنی است در ادامه از برگزیدگان علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام/ج