نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8699 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰

امام‌ جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی نماد آرزوهای مقدس یک ملت است/ دولت لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارند

امام جمعه اردبیل انقلاب اسلامی را نماد آرزوهای مقدس یک ملت دانست و گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، آوردن مردم به متن تصمیم‌گیری و دادن نقش به مردم در امور حساس کشوری است.

انقلاب اسلامی نماد آرزوهای مقدس یک ملت است/ دولت لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارند

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل اظهار کرد: از دولت‌مردان مخصوصا از وزارت خارجه می‌خواهیم لحن ملتمسانه بازگشت به برجام را کنار بگذارند و با اقتدار صحبت کنند، اگر اقتدار در گفتار داشته باشید آنها قطعاً به برجام بر می‌گردند.

وی افزود: اگر مسؤولان همه ملتمسانه از دولت آمریکا بخواهید که به برجام برگردد آن‌ها شرط می‌گذارند و شما بزرگترین فرصت را از دست می‌دهید.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: چقدر خوب است دولت مردان ما ادبیات رهبر معظم انقلاب را معیار و الگو قرار دهند؛ مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بازگشت و عدم بازگشت به برجام برای ما مهم نیست مهم این است که باید تحریم ظالمانه و غیرقانونی از ملت ما برداشته شود.»

وی تصریح کرد: اتفاقا دولت بایدن اول اعلام کرد از طریق میانجی‌های اروپایی حتی به‌دنبال گفت‌وگو مستقیم با ایران است. اما التماس همه چیز را خراب می‌کند، عزیزی گفت این التماس نیست دیپلماسی است. شخصی به مرحوم سید احمد آقای زنجانی گفت من گدا نیستم ولی دخلم کفاف خرج مرا نمی‌دهد، آقا فرمود گدایی حقیقت شرعیه ندارد، گدایی  همین است!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اذعان داشت: دولت بایدن تا دو روز پیش می‌گفت؛ اگر دولت ایران به برجام برگردد ما هم برمی‌گردیم ولی بعد از مشاهده ادبیات ملتمسانه حرف آنها عوض شد و وزیر خارجه جدید آمریکا گفت که اگر ایران برگردد بازگشت آمریکا به این توافق کمی طول می‌کشد چون بازگشت ایران به تعهدات خود باید راستی‌آزمایی شود.

وی ادامه داد: این سخن معنایش این است که ما باید چند سال نیز منتظر راستی آزمایی آنها باشیم که اگر منافعشان اقتضا کرد بازگشت ما را تایید کنند و این مصیبت دقیقاً نتیجه ادبیات ملتمسانه است.

عاملی تاکید کرد: دولت باید مصوبه رفع تحریم مجلس را سریعا با ادبیات حماسی عملیاتی کند، مصوبه مجلس آنها را به شدت ترسانده و پای کار آورده است؛ این را خراب نکنید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ادبیات ملتمسانه با عربستان هم دیگر از حد گذشته و به حد حقارت و ذلت رسیده است. عجیب این است که عربستان هم التماس ایران را با دهن کجی، چموشی و استهزاء جواب می‌دهد. اگر کسی در این حال از غصه بمیرد، ملوم نیست.

نقش آل سعود در حمله به فرودگاه ریاض

وی ادامه داد: با اینکه عربستان هم در داخل و هم در خارج در بدترین وضعیت قرار دارد. حمله به فرودگاه ریاض توسط معارضین آل سعود از داخل مملکت صورت گرفته و این را آل سعود به خوبی می‌داند ولی به وجود سازمان جدید معارض و اپوزیسیون اعتراف نمی‌کند چون ملت عربستان بر نظام غضب می‌کنند. حتی ممکن است که این کار، کار اسرائیل باشد چون از نزدیک شدن ایران و عربستان به شدت می‌ترسد و می‌خواهد رابطه را خراب‌تر کند. محققین می‌گویند هر کجا یک تیری به مسلمانی شلیک شود پشت سر آن اسرائیل است.

امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: کشتار بی‌رحمانه مردم فقیر بخشی از بغداد توسط داعش که اخیرا صورت گرفت و کشتار بخشی از حشد الشعبی برای عراقی‌ها اثبات کرد که خلأ سردار سلیمانی برای آنها چقدر سنگین و پرهزینه است. او ریشه داعش را در سوریه و عراق خشکاند اما حامی اصلی تروریسم یعنی آمریکا راضی به زوال داعش نشد و سردار ما را که سردار بشریت بود به شهادت رساند.

وی تصریح کرد: نقطه بسیار مهم انفجار اخیر بغداد این است که هر دو تروریست که خود را منفجر کردند از اتباع عربستان و هر دو وهابی ناب و خالص و از پیروان محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و از پرورش یافتگان آموزه‌های آن‌ها بودند و هر دو تروریست دستورالعمل‌های خود را از مفتی‌های وهابی گرفته بودند.

عاملی بیان داشت: نکته مهم این است که افسار اینها در عراق و سوریه دست آمریکا است. آمریکا دنبال بهانه برای ماندن درازمدت در عراق است و از مصوبه مجلس عراق به شدت ترسیده است برای همین ریسمان داعش را گاهی شل می‌کند تا بی‌گناهان را بکشند تا برای آمریکا بهانه برای ماندن در عراق درست شود.

انقلاب اسلامی مردم را به متن تصمیم‌گیری‌ها آورد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی نماد آرزوهای مقدس یک ملت است که بر تحقیر تاریخی غلبه کرد و پیروز شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به ملت وثوق و اعتماد کرد و انتخابات به تعداد سال‌های انقلاب برگزار شد. این نعمت، نعمت فوق العاده‌ای است. ملت در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری باید در متن باشند نه حاشیه در حالی که در زمان پهلوی مردم عملاً هیچ نقشی در مدیریت و سرنوشت کشور نداشتند و این بزرگ‌ترین اهانت به مردم است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یکی از خدمات بزرگ انقلاب به کشور، دخالت دادن ملت در سرنوشت کشور است، تقریبا به اندازه سال‌های انقلاب، انتخابات برگزار شده، ما در گذشته در انتخاب مسؤولان حق دخالت نداشتیم. تمام نمایندگان مجلس به دست ساواک تعیین می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، یکی از برکات انقلاب اسلامی را آوردن مردم به متن تصمیم‌گیری و دادن نقش به مردم در امور حساس کشوری دانست و گفت: امروز مسؤولین کشور از خبرگان رهبری که رهبر را نصب یا عزل می‌کنند تا ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا همه منتخبین مردم هستند

انتهای پیام/ج