نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

سرویس: اجتماعی کد خبر: 8805 ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰

رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل:

لزوم تداوم فعالیت های ورزشی در ماه رمضان/ استاندار مدت زمان ورزش، 150 دقیقه در هفته است

رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل به اهمیت ورزش در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه ماه رمضان امسال با ایام کرونایی همراه است و بدن های کم آب و گلوی خشک برای ابتلاء به این بیماری مستعد هستند، توصیه می شود ورزشکاران تمرینات خود را به یک ساعت مانده به اذان و یا بعد از افطار موکول کنند.

لزوم تداوم فعالیت های ورزشی در ماه رمضان/ استاندار مدت زمان ورزش،  150 دقیقه در هفته است

سید احمد عاملی رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل  در گفتگو با ابصارخبر به تبیین اهمیت ورزش در ماه رمضان پرداخت و گفت: در ماه رمضان نباید فعالیت های ورزشی خود را متوقف کنیم، 

وی افزود: باتوجه به اینکه توقف فعالیت های ورزشی ممکن است باعث رکود قابلیت های جسمانی و افت عضلانی ورزشکاران شود، بنابراین نباید در ایام ماه رمضان تمرینات خود را کنار بگذارند.

عاملی گفت: البته باتوجه به اینکه معمولا بدن افراد روزه دار در طول روز دچار کم آبی می شود و همچنین به دلیل عدم جذب مایعات در زمان روزه داری دمای بدن بالا است، برای همین اجرای تمرینات ورزشی با فشار بالا می تواند به تشدید بی آبی بدن و در نتیجه بروز مشکلات جسمی و آسیب به مغز، قلب و کلیه  منجرشود.

رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشدید بی آبی بدن، بهتر است ورزشکاران روزه دار فعالیت های ورزشی خود را به حدود 45 دقیقه تا یکساعت مانده به زمان افطار موکول کرده تا بتوانند سریع پس از اذان با نوشیدن آب، کم آبی بدن خود را رفع کنند.

وی افزود: درصورتی که ورزشکاری بخواهد پس از اذان هم کماکان به ورزش خود ادامه دهد و توقفی در فعالیت ورزشی‌اش نداشته باشد، بهتر است به محض افطار مقداری آب پنج درصد قندی بنوشد تا مشکلی برای ادامه تمرین با شدت بالا نداشته باشد.

عاملی ادامه داد: گاها ورزشکارانی را هم داریم که به دلیل پایین بودن توان جسمانی خود نمی توانند پیش از زمان افطار تمرین داشته باشند که به این ورزشکاران توصیه می شود یک افطار سبک مانند چند عدد خرما و یک چای کمرنگ بخورند و بعد از حدود یکساعت که مقداری از کم آبی بدنشان جبران شد، تمریناتشان را شروع کنند، همچنین اگر ورزشکاری به محض افطار وعده شام را میل کند، درصورتی که یک شام سبک بخورد می تواند حدود یک ساعت بعد تمرینات ورزشی خود را شروع کند، اما اگر برای وعده شام از مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت و ماهی  استفاده کند، بهتر است تمریناتش را به حدود سه ساعت بعد موکول کند.

وی در ادامه درخصوص مدت زمان تمرینات ورزشی در این ایام هم گفت: براساس استانداردهای جهانی هر فرد باید در طول  هفته حدود 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشد که بهتر است این مدت زمان را بین سه جلسه در هفته تقسیم کند و هر جلسه حدود 50 دقیقه ورزش کند.

وی همچنین تاکید کرد: باتوجه به اینکه ماه رمضان امسال هم شیوع بیماری کرونا را داریم و بدن های کم آب و گلوی خشک برای ابتلاء به این بیماری مستعد هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم ورزشکاران تمرینات خود را به حدود یک ساعت مانده به اذان و یا بعد از افطار موکول کنند.

سیداحمد عاملی در پایان سخنان خود به فواید روزداری برای بدن از سم زدایی بدن، کاهش قند خون، تصیح فشار خون بالا، افزایش تجزیه چربی، ارتقا رژیم غذایی، تقویت مغز، افزایش مقاومت بدن به استرس، پیش گیری از سرطان، بهبود سیستم ایمنی، بالا بردن هورمون رشد،کمک به کاهش وزن، پاک سازی پوست و ... را به طور مفصل توضیح دادند.

 

انتهای پیام/ج