سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8808 ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲

در مراسم گرامیداشت هفته معلم مطرح شد؛

معلمی،هنری برای نجات انسان است/ اساتید پویا نقش موثری در رشد دانشگاه دارند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اساتید موجب پویایی بیشتر دانشگاه می‌شود، گفت: اساتید موجب پویایی بیشتر در دانشگاه می‌شود و این مسئله در رشد دانشگاه خود را نشان می‌دهد.

معلمی،هنری برای نجات انسان است/ اساتید پویا نقش موثری در رشد دانشگاه دارند

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم، گفت: ارتقای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی مایه مباهات همه پرسنل دانشگاه است و این با تلاش‌ها و دلسوزی‌های اساتید و تیم مدیریتی حاصل می‌شود.

معلمی،هنری برای نجات انسان است

وی با بیان اینکه خداوند متعال خود را اولین معلم بشریت معرفی می‌کند و پیامبر اکرم (ص) را برای تزکیه و تعلیم فرستاده است، گفت:معلمی شغل نیست بلکه هنری برای نجات انسان است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل در ادامه سخنان خود یکی از وظایف و مسئولیت معلمان را تربیت دینی دانشجویان و تأثیرگذاری مثبت روی آنها عنوان کرد.

وی به پویش ملی"در بهشت" نیز اشاره کرد و گفت: این پویش در هفت محور با عناوین جشنواره های قرآنی، مسابقات مجازی، مسابقات کتابخوانی، آموزش های مجازی، برنامه های مساوات و همدلی، تولیدات رسانه ای و کنشگری در فضای مجازی در حال فعالیت است.

اساتید موجب پویایی بیشتر در دانشگاه می‌شود

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم با بیان اینکه اساتید موجب پویایی بیشتر دانشگاه می‌شود، گفت: اساتید موجب پویایی بیشتر در دانشگاه می‌شود و این مسئله در رشد دانشگاه خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال اخیر رتبه اول کشوری را در رشد تولیدات علمی داشته است و این دستاورد بزرگی برای دانشگاه، اساتید و کارکنان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: معیارهای مختلفی مانند تولیدات علمی، مقالات مشترک منتشر شده با پژوهشگران خارجی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، محیط‌زیست، ثبت اختراع، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره در رشد دانشگاه‌ها مؤثر هستند.

حبیبی با بیان اینکه باید در جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز بیش‌ازپیش تلاش کنیم، افزود: دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌ها ابتدا به رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها نگاه می‌کنند و دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین‌بار در رتبه‌بندی تایمز وارد شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: بعد از موفقیت دانشگاه محقق اردبیلی و ورود به رتبه‌بندی‌های علمی بین‌المللی ایمیل‌های مختلفی از دانشجویان کشورهای مختلف داشته‌ایم که در حال بررسی درخواست‌های آنها هستیم.

۶۲ مورد تولیدات علمی مشترک حاصل تلاش پژوهشگران دانشگاه محقق با پژوهشگران خارجی

 یوسف عباسپور مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: در آخرین رتبه‌بندی اعلام شده دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم در بین دانشگاه‌های جامع وزارت علوم و رتبه هشتم دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱ را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی ارتقای ۹ پله‌ای در جدیدترین رتبه‌بندی نظام رتبه‌بندی (ISC) در بین دانشگاه‌های جامع کشور داشته است، اضافه کرد: در سال ۲۰۱۷ کل تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ۳۴۴ مورد بود که این تولیدات در سال ۲۰۲۰ به ۷۳۸ مورد افزایش‌یافته است.

عباسپور گفت: پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۲۰۱۷ با پژوهشگران خارجی ۲۷ کشور ۶۲ مورد تولیدات علمی مشترک داشته‌اند که این مورد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰۵ مورد با پژوهشگران ۵۴ کشور افزایش‌یافته است.

یادآور می‌شود در این برنامه از اساتید ارتقا یافته در یک سال اخیر با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ج