نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8814 ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

همزمان با هفته معلم برگزار شد؛

آیین تجلیل از اساتید و نومعلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل+ عکس

پیشکسوت تعلیم و تربیت استان اردبیل در آیین تجلیل از نومعلمان اردبیل گفت:معلمان اوایل انقلاب، نسل شیدا و دلداده ای بودند که با عشق معلمی و رسیدن به هدفی متعالی پا به میدان گذاشتند.

آیین تجلیل از اساتید و نومعلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل+ عکس

به گزارش ابصارخبر، بعد از ظهر امروز آیین تجلیل از اساتید و نو معلمان سرآمد دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور جمعی از اساتید فرهیخته دانشگاه فرهنگیان و ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در محل پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه بصورت نیمه حضوری و وبینار برگزار شد.

اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه معلمان نقش انسان سازی در جامعه را بر عهده دارد، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: معلمی جدا از شغل انبیا بودن، یک حرفه و مهارت محسوب می شود از این رو نباید از این قشر فرهیخته به سادگی عبور کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ تخصص و تعهد و زمان توانمندسازی، تنها مرجع تربیت معلم در کشور است، گفت: باید دانشگاه فرهنگیان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای لازم برای پشتیبانی و تقویت این نهاد علمی  و اثرگذار در کشور تدبیر شود.

وی تغییر نگاه در مورد ساختار آموزشی  و  ضرورت تقویت و پیشرفت دانشگاه فرهنگیان را متذکر شد و گفت: امروز همه باید تلاش کنند دانشگاه فرهنگیان به جایگاه اصلی خود در نظام تعلیم و تربیت برسد.

 

رضا عبدی رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان نیز در ابتدای این مراسم به تشریح عملکرد یکساله این دانشگاه در ایام کرونا پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، سیستم آموزشی دانشگاه در این ایام سیستم مجازی بود و سعی کردیم با برطرف کردن موانع و مشکلات بستر سالمی را برای برنامه های آموزشی دانشگاه در فضای مجازی فراهم کنیم.

وی از تلاش های اسماعیلی به عنوان  عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در ارتقای وضعیت دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد و گفت: دکتر اسماعیلی در راستای حل مسائل و تصویب مصوبات و توسعه دانشگاه فرهنگیان اردبیل  گام های موثری برداشته است.

 

در ادامه این مراسم علی مکارمی از اساتید پیشکسوت دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز به بیان خاطراتی از دوران معلمی پرداخت و گفت: معلمان اوایل انقلاب ، نسل شیدا و دلداده ای بودند که با عشق معلمی و رسیدن به هدفی متعالی پا به میدان گذاشتند.

وی خواستار انتقال تجارب معلمان پیشکسوت به نومعلمان شد و گفت: در این دنیای پر زرق برق و که معشیت اقتصادی و درآمد، زندگی متعالی را تحت الشعاع قرار داده است، انتقال این تجربیات و آشنایی نو معلمان با آرمان های معلم انقلابی و جهادی در راستای تربیت نسل آینده ضروری است.

مکارمی از نگارش کتاب خاطرات خود در اینخصوص خبرداد و گفت: تاکنون بیش از 40 خاطره از دوران معلمی را به سبک داستان آموزنده به رشته تحریر درآوردم که امیدوارم با کامل شدن مجموعه تجربیاتم در قالب داستان، بتوانم نقش خود را در خصوص انتقال تجربیات معلمی به نومعلمان ایفا کنم.

 پخش نماهمگ و تجلیل از پیشکسوتان  و 4 نومعلم سرآمد، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

انتهای پیام/ج