سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9018 ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳

همزمان با هفته عفاف و حجاب برگزار شد؛

جشن رحیانه در اردبیل + عکس

همزمان با هفته عفاف و حجاب جشن ریحانه در اردبیل برگزار شد.

جشن رحیانه در اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر، همزمان با هفته عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز جشن ریحانه با حضور دانشجویان خواهر دانشگاه پیام نور اردبیل در مجتمع فرهنگی و گردشگری شورابیل برگزار شد.

شهربانو ستوده مسئول حوزه علمیه خواهران  اردبیل در این جشن به تبیین فلسفه عفاف و حجاب پرداخت و گفت:عفت  حالتی نفسانی  است که از چیرگی شهوت بر افراد جلوگیری می کند.

وی به اهمیت  و جایگاه حجاب در اسلام پرداخت و گفت: در قرآن، حدود چهار آیه به واجب بودن حجاب دلالت دارد. اما در مورد حفظ عفت و پاسداری از حریم آن، بیش از ده آیه در قرآن وجود دارد.

مسئول حوزه علمیه خواهران اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین فواید حجاب پرداخت و گفت: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است 

وی گفت:ر عصر حاضر توجه ویژه و نگاه هوشمندانه به مسأله پوشش، از ضروریات زندگی ایمان محور به شمار می رود. از آنجاکه حجاب و عفاف اسلامی ضامن حفظ و پاسداری از کیان و شخصیت آحاد جامعه، به ویژه قشر بانوان می باشد، لذا، بی تردید از مهمترین ارمغان های آن تحصیل سلامت روانی پایدار است که خود از بزرگترین نعمت های الهی در حیات بشری شمرده می شود.

 در واقع، دین اسلام نیز برای حفظ آرامش روانی زنان و مردان از عوامل آسیب زا، حجاب و عفافرا برای زنان واجب نموده، و عفت نگاه را برای مردان مقرر فرموده است. به عبارت دیگر، حجاب موجب ایجاد امنیت واحساس شخصیت و هویت واقعی زنان و دور ماندن مردان از وسواس شیطانی و تحریکات غریزی است و این امر سلامت روانی فرد و جامعه را سبب می شود. 

 

انتهای پیام/ج