نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9281 ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در محکومیت اظهارات مقامات جمهوری آذربایجان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی اظهارات غیرمسؤولانه برخی مقامات جمهوری آذربایجان را محکوم کرده و انزجار خود از افراد و گروه‌هایی که به‌دنبال ایجاد تشنج در روابط ریشه‌دار ایران و جمهوری آذربایجان هستند را اعلام کردند.

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در محکومیت اظهارات مقامات جمهوری آذربایجان

به گزارش ابصارخبر، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات مقامات پارلمان آذربایجان علیه ایران، اعلام کرد؛ ملت و حاکمیت ایران خواستار هیچ‌گونه مناقشه و اختلاف سیاسی و نظامی با هیچ کشوری نمی‌باشد و متعاقبا به هرگونه تعرض پاسخ کوبنده خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر شاهد اتفاقاتی بودیم که ماحصل آن اختلاف میان دو کشور همسایه با سابقه دوستی تاریخی بود، در این میان بودند کسانی که به شعله‌ورتر شدن آتش اختلاف در منطقه که خواسته رژیم صهیونیستی است دامن زدند که هیچ‌گاه فتنه‌انگیزی‌های رژیم غاصب صهیونیست از چشمان جمهوری اسلامی ایران دور نبوده و نیست.

شوربختانه شاهد همراهی و همکاری برخی کشورهای اسلامی با این رژیم غاصب هستیم، باید خطاب به آن‌ها گفت که در خون‌های به ناحق ریخته مردم مظلوم فلسطین و دیگر مسلمانانی که به دست این رژیم خونخوار به خاک و خون کشیده شده‌اند سهیم خواهند بود و در قبال این عمل احمقانه باید پاسخگو باشند.

پس از جدایی آذربایجان و چندی دیگر از کشورها با قرارداد ترکمنچای و انقضای قرارداد ترکمنچای با فروپاشی جماهیر شوروی و استقلال آذربایجان که در ضعف شدید ابتدایی حکومتش قرار داشت، ایران به خواست مردم آذربایجان احترام و آذربایجان تازه تاسیس را حمایت و به رسمیت شناخت و این خود به تنهایی نشان از برادری و رأفت ایران دارد. مضاف بر آن حمایت علنی ایران در جنگ‌های قره باغ خود دلیل دیگری است بر برادری ایران.

حال اظهارات ضد ایرانی چند نماینده دست‌نشانده پارلمان آذربایجان در کنار اظهارات اخیر الهام علی اف علیه رزمایش سپاه پاسداران و البته دیدار مقامات جمهوری آذربایجان با صهیونیست‌ها توقف و بازداشت چندی از رانندگان کامیون‌های ایرانی همگی اقداماتی بود که صبر جمهوری اسلامی ایران را به سر آورده..

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی ضمن محکوم کردن اظهارات مقامات پارلمان آذربایجان علیه ایران و هر مقام و کارشناسی، از کشور آذربایجان می‌خواهد با اظهارات سنجیده و عقلانی خود را از باتلاق تقابل با جمهوری اسلامی ایران نجات بدهد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم می‌نماید و از سفارت ایران خواستار پیگری و از دولت جمهوری آذربایجان خواستار برخود قاطع می‌باشد.

جمهوری آدربایجان باید از ملت بزرگ ایران به صورت رسمی عذرخواهی نموده و از هرگونه اقدامات بعدی که منجر به پایان صبر دیپلماتیک و غیردیپلماتیک ایران شود شدیدا خودداری کند.

ملت و حاکمیت ایران خواستار هیچ‌گونه مناقشه و اختلاف سیاسی و نظامی با هیچ کشوری نمی‌باشد و متعاقبا به هرگونه تعرض پاسخ کوبنده خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران بیش از این دخالت و آتش افکنی رژیم صهیونیستی را تحمل نخواهد کرد و نتیجه فتنه انگیزی‌های آن را به او و همپیمانانش نشان‌خواهد داد.

 

انتهای پیام/ج