نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9355 ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان :

آغاز ثبت‌نام طرح مباحثاتی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه های استان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز ثبت‌نام طرح مباحثاتی «اندیشه تمدن‌ساز» ویژه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

آغاز ثبت‌نام طرح مباحثاتی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه های استان

به گزارش ابصارخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی گفت: باتوجه‌به اهمیت آشنایی هر چه بیشتر دانشگاهیان به‌ویژه اساتید با منظومۀ فکری رهبر معظم انقلاب در قالب کتاب جذاب و کاربردی طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن (درس‌نامهٔ اندیشۀ تمدن‌ساز) در دانشگاه محقق اردبیلی اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود، مرحله اول شامل بخش‌های ایمان و توحید و مشتمل بر ۱۳ جلسه (به‌صورت مباحثه در ۱۳ هفته) و مرحله دوم مشتمل بر بخش نبوت و ولایت خواهد بود.
حسنی ادامه داد: از امتیازات این طرح می‌توان اعطای گواهینامه برای برخورداری از امتیاز فرهنگی ارتقاء هیئت‌علمی (در هر مرحله ۱۶ ساعت و در کل طرح ۳۲ ساعت گواهی معرفت افزایی صادر می‌شود) و اعزام گروه برتر دانشگاهی به مشهد مقدس اشاره کرد.


وی تأکید کرد: محتوای طرح (کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی) به‌صورت فایل متنی (pdf) و فایل صوتی جلسات از طریق سایت و گروه واتساپی بارگذاری می‌شود و پس از ثبت‌نام، اساتید در گروه‌های ۳ الی ۵ نفره تقسیم‌بندی‌شده و یکی از استادان به‌عنوان دبیر گروه وظیفه هماهنگی و تعیین زمان مباحثه را دارد و یک نفر نیز از طرف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه به‌عنوان مربی همراه با گروه خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: طرح به‌صورت مباحثاتی (نه تدریس) خواهد بود و اساتید برای مشارکت در طرح، صرفاً دو ساعت در هفته زمان اختصاص خواهند داد.
وی با بیان اینکه مجموع جلسات مباحثه تا پایان طرح، ۲۸ جلسه شامل ۱۳ جلسه یک‌ساعتی تحت عنوان توحید و ایمان و ۱۵ جلسه تحت عنوان نبوت و ولایت خواهد بود، تشریح کرد: جلسات به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و لینک مباحثات باتوجه‌به زمان اعلامی در اختیار گروه قرار می‌گیرد و البته به اختیار اعضای هر گروه، جلسات می‌تواند به‌صورت حضوری نیز برگزار شود.
حسنی با بیان اینکه اساتید علاقه‌مند به شرکت در این طرح جهت ثبت‌نام به آدرس اینترنتیhttps://b۲n.ir/w۸۲۶۹۹ مراجعه کنند، بیان کرد: اساتید جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌تلفن ۰۹۱۴۹۵۱۲۸۷۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج