نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: علم و فناوری کد خبر: 9356 ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی مجتمع سما خبرداد؛

فعالیت ۱۶ کارگاه مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اردبیل/ راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی در اردبیل

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت:تاکنون ۱۶ کارگاه مهارت و کارآفرینی با هدف ارتقا آموزش دانشجویان در این دانشگاه فعال شده است.

فعالیت ۱۶ کارگاه مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اردبیل/ راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی در اردبیل

به گزارش ابصارخبر، بهنام آزادیمعاون آموزش‌های عمومی و مهارتی مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بعد از ظهر امروزدر حاشیه همایش حمایت از کسب و کارهای فردی تا کارآفرینی در دانشگاه آزاد اردبیل گفت: امسال در این ارتباط  ۶ دوره مهارت و کارآفرینی در این دانشگاه برگزار شده و پیش‌بینی ما براین است ۱۶ دوره آموزشی دیگر هم برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال با راه اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی در این دانشگاه زمینه کارآموزی و مهارت‌آموزی  دانشجویان در رشته‌های مختلف فراهم شد و تاکنون ۲۴۰ نفر دانشجو در شته‌های مهارت و کارآفرینی جذب شدند گفت: ساختار دانشگاه آزاد اواخر سال ۹۹ در حوزه کارآفرینی علاوه بر آموزش محوری به مهارت آموزی تغییر پیدا کرده و براین اساس مقرر شد همه رشته‌های حرفه ای و مهارت محوری در دانشکده جدیدی به نام دانشکده مهارت و کارآفرنی متمرکز شود و در نهایت آموزش و فنی و حرفه‌ای سابق به دانشکده مهارت و کارآفرینی ارتقا یافت.

آزادی گفت: دانشکده مهارت و کارآفرینی یکی از دانشکده‌های مادر در زمینه مهارت و کارآفرینی شناخته شده بطوریکه همه رشته‌ها بر اساس مهارت محوری در این دانشکده ایجاد شده و مقرر است مهارت‌ها  بین ۴۰ الی ۸۰ درصد براساس دانش محوری و بازار محوری باشد.

وی با اشاره به فواید مهارت‌آموزی و توسعه مهارت افزود:افزایش بهره‌وری، بهبود عملکرد، افزایش سودآوری،ارتقای سلامتی، افزایش مشارکت، افزایش تحرک و انسجام اجتماعی،افرایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری، افزایش اشتغال و کارآفرینی و کاهش رکود اقتصادی از جمله فوایدئ مهارت آموزی است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی مجتمع آموزشی سمای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه در کارآفرینی بروز رسانی فرآیندها و امور برای حیات کسب و کار یک ضرورت است گفت:یکی از برتری های افراد موفق و کارآفرین نسبت به سایر افراد عادت‌های مثبت و مهارت محوری بودن آنهاست.

آزادی گفت: افراد موفق عادت‌هایی مثبت و سازنده دارند که سبب موفقیت آنها در زندگی می‌شود اما یک کارآفرین موفق علاوه بر عادت‌های خوب، دانش کافی در مورد کسب و کار خود، هم دارد.

 

انتهای پیام/ج