سرویس: سیاسی کد خبر: 9678 ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹

امام جمعه شهرستان نیر:

خدمات جهادی طلاب شهید، الگوی جهادگران در مناطق محروم شود/ تروریستی اعلام کردن نهادهای حاکمیتی، بیانگر شکست آمریکا است

امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین علت قطع روابط سیاسی ایران با آمریکا و دشمنی و خیانت انها پرداخت و گفت: آمریکا اول باید دست از دشمنی خود با ملت ایران بردارد و در مرحله بعدی، عمل خود را تصحیح کرده و عاقلانه برخورد کند.

خدمات جهادی طلاب شهید، الگوی جهادگران در مناطق محروم شود/ تروریستی اعلام کردن نهادهای حاکمیتی، بیانگر شکست آمریکا است

به گطارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین علت قطع روابط سیاسی ایران با آمریکا و دشمنی و خیانت انها پرداخت و گفت: آمریکا اول باید دست  از دشمنی خود با ملت ایران بردارد و در مرحله بعدی، عمل خود را تصحیح  کرده و عاقلانه برخورد کند.

وی با بیان اینکه اهل تقوا به خداوند متعال توکل می کنند گفت: اهل تقوا می دانند که قدرت خداوند متعال پایان ندارد.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مومنین برای کسب تقوا تا اخذ مسئولیت، باید به خداوند متعال توکل کنند گفت: قدرت خداوند متعال ابدی و رحمتش بی انتها است.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت خود شناسی و رسیدن به خدا شناسی نام برد و گفت: خدمت به مردم و محرومین یکی از راه های خودشناسی و کسب رضای الهی است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به وفات حضرت خدیجه(س) مادر حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) علاوه بر اینکه همسر پیامبر اکرم(ص) بودند، گوهر کوثر پیامبر رحمت و مادر امت اسلام بودند که در تاریخ اسلام و برای تبلیغ اندیشه اسلامی نقش آفرینی کردند.

وی گفت: حضرت خدیجه کبری(س) که قله فضایل انسانی و سرامد ایمان و معنویت است، برای دفاع از حریم نبوت و امامت، پرچمدار دین اسلام بود.

این مبلغ اسلامی گفت: حضرت خدیجه(س) ثمره تربیت یک زن در مکتب متعالی اسلام است که ثمره آن نیز زندگی و تربیت حضرت فاطمه زهرا(س) است.از این رو خانواده ها با نامگذاری فرزندان  خود به نام مبارک حضرت خدیجه(س) برای ترویج فضایل آن بانوی گرانقدر در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: پاکی، درستکاری، امانتداری، هوش و ذکاوت، معنویت، عفاف و حجاب، رشادت، شجاعت، سخاوت از ویژگی های حضرت خدیجه(س) است که باید برای خانواده های مسلمان الگوسازی شود.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین علت قطع روابط سیاسی ایران با آمریکا و دشمنی و خیانت انها با انقلابیون پرداخت و گفت: اگر آمریکایی‌ها امروز دم از مذاکره و رابطه می‌زنند باید تحریم‌ها را لغو کنند و اموال غصب شده را به ایران برگردانند و در کنار آن باید علیه امنیت ملی ما ، تمامیت ارضی ایران اسلامی، اقتصاد ملی، استقلال و کرامت ایرانی‌ها اقدام نکنند هرچند تاکنون نیزدر تمام اقدام‌های خود شکست خورده اند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: به قول امام خامنه ای، آمریکا اول باید دست  از دشمنی خود با ملت ایران بردارد و در مرحله بعدی، عمل خود را تصحیح  کرده و عاقلانه برخورد کند.

امام جمعه اردبیل حوادث تاریخی را متذکر شد و گفت: آمریکا به گواه تاریخ و تجربه، علیه ملت های آزاد به خصوص ایران اسلامی، هرچه در توان داشته انجام داده و امروز قابل اعتماد نیست، در مذاکرات اخیر نیز بازی های جدیدی راه انداخته و اقدام به فرار از توافق عزت مندانه و قوی ایران  می کند.

وی به تحریم های اوباما و ترامپ اشاره کرد و گفت: تروریستی اعلام کردن نهادهای حاکمیتی از جمله سپاه پاسداران ، نتیجه شکست آنها است.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت طلاب جهادی را که حاصل کار یک گروه تیمی و توسط یک ازبکی وهابی اتفاق افتاد از اهداف دشمن در سطح کلان، وحدت شکنی در جهان اسلام و انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس برشمرد و گفت: در سطح منطقه ای نیز به چالش کشیدن گفتمان مقاومت در سطح همسایگان و ایجاد تنش و تشدید کدورت بین دو همسایه و برادر است که با آشوبگری، قداست شکنی و فضاسازی رسانه‌ای درصدد  ضربه به ایران اسلامی و جهان اسلام هستند.

وی افزود: خدمات جهادی این عزیزان در مناطق محروم در حوزه محرومیت‌زدایی و در عرصه خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، معیشتی  الگوی جهادگران در تمام مناطق محروم شود.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به مسائل شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: بازدید معاون وزیر راه از جاده های مواصلاتی شهرستان نیر با تلاش‌های مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه فرماندار شهرستان صورت گرفت که انشاالله برکاتی نیز به همراه خواهد داشت.

وی خواستار حل مشکل ترافیک شهرستان، احداث کنارگدر شمالی و حل مشکل روشنایی منطقه بولاغلار نیر شد.

 

انتهای پیام/ج