نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9775 ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳

امام جمعه شهرستان نیر:

امر به معروف، مسئولیت سیاسی و انقلابی همه مردم است/عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام خمینی(ره)

امام جمعه شهرستان نیر به ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور در جهاد تبیین، مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام راحل است.

امر به معروف، مسئولیت سیاسی و انقلابی همه مردم است/عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام خمینی(ره)

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: همانگونه که مکلف هستیم خودمان را حفظ  و از جهالت و گمراهی به سمت علم و نورانیت سوق دهیم مکلف هستیم برای دیگران نیز همین کار را انجام دهیم و این  امر مهم در امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

وی از بیخیالی مردم نسبت به محیط اطراف بعنوان یکی از اهداف دشمنان و استکبار جهانی نام برد و گفت: سکوت در برابر  دزد و خلافکار، محتکر، گران فروش و حتی کارمند کم کار، شایسته نیست هرچند مسئول و متولی رسیدگی به این امورات نیستیم ولی امر به معروف و نهی از منکر بر ما حکم ورود می دهد و باید درگیر این امر شویم.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است گفت: دشمن در جنگ نرم، بسیار هوشمندانه عمل کرده و متاسفانه جمله "به ما چه"،" خودت را درگیر نکن" را در  بین مردم ما نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب  است و مسئولیت شرعی است، گفت: امر به معروف، امروز مسئولیت سیاسی و انقلابی همه ما است.

حجت الاسلام نعمتی به خاطرات موسوی کاشانی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: وقتی خانم بی نظیربوتو خواستند محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف شوند، نسبت به پوشش وی ایراد گرفتیم و برایشان چادر آوردیم ، حضرت آقا از همان لحظه ورود وی فرمودند؛ دخترم تو فرزند اسلام هستی، تو فرزند اهل بیت(ع)  مسلمان و شیعه هستی و همینطور ادامه دادند، بی نظیربوتو شروع به گریه کرده  و خوهش کردند حضرت آقا شفیع روز قیامت شوند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرده  و گفت: یکی از وظایف مهم مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور در جهاد تبیین مقابله با ابعاد مختلف تحریف شخصیت و مکتب امام راحل است.

وی در ادامه سخنان خود به ابعاد مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام راحل است.

حجت الاسلام نعمتی به بعد عدالت مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) همواره به خدمت به مردم سفارش کرده اند.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت محرومین، توصیه اجتناب از اشرافیگری به مسئولان، مردمی بودن مسئولان بطوریکه خود امام، خودشان را خادم ملت معرفی کرده و در این راستا می کوشیدند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) ضامن پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد و عرصه ها است، گفت: انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام راحل که الحق بهترین انتخاب نیز است کشور را در این مسیر نگه داشته است.

وی به میدان های جنگ امروزی اشاره کرد و گفت: تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین فقط لسانی نیست و باید در عمل هم دیده شود.

حجت الاسلام نعمتی به ولایتمداری اشاره کرد و گفت: ولایتمداری مسئولان یعنی عمل به تمام توصیه ها و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یعنی کار جهادی با روحیه انقلابی یعنی میدان دادن دادن به جوانان  متعهد، متخصص و  و کارآمد، خدمت خالصانه و مجاهدانه به ملت، به محرومین در راستای توانمند کردن ایران اسلامی

وی استفاده از توان و ظرفیت های داخلی برای قدرتمند کردن ایران اسلامی را متذکر شد و گفت: برای حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال ، شرافت،کرامت انسانی و اسلامی، مبارزه با استکبار و اسرائیل مستمر شود.

امام جمعه شهرستان نیر به توقیف نفتکش یونانی اشاره کرد و گفت: این کار مهم در واقع اثبات اقتدار نیروی دریایی ایرانی اسلامی توسط سپاه پاسداران است.

وی افزود: ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی مماشات نخواهد کرد و به اقدامات خصمانه، قاطعانه جواب خواهد داد.

حجت الاسلام نعمتی به قیام 15 خرداد نیز اشاره کرد و گفت: قیام 15 خرداد در سال 42 نقطه عطفی در آغاز انقلاب سال 57 به شمار می آید چراکه بعد از بازداشت امام راحل در انتقاد به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید ،اعتراض مردم تهران، قم و ورامین  توسط رژیم شاه به ویژه ساواک به شدت سرکوب شد و بسیاری اط هموطنان بصیر در این واقعه به شهادت رسیدند که امام خمینی(ره) این روز را برای همیشه عزای عموم اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ج