نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9854 ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در جمع دانشجویان بسیجی:

جهاد علمی، تکلیف امروز دانشجویان بسیجی است/ لزوم ورود دانشجویان به صنعت خودروسازی

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه کشور نیازمند مدیران عامل و با تدبیر است، از وضعیت صنعت خودروسازی در کشور انتقاد کرد و گفت: دانشجویان با ورود به صنعت خودروسازی ضمن جهاد علمی در این زمینه برای کشور اقتدار افرینی کنند.

جهاد علمی، تکلیف امروز دانشجویان بسیجی است/ لزوم ورود دانشجویان به صنعت خودروسازی

به گزارش ابصارخبر، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) پیش از ظهر امروز در دوره توانمندسازی فعالین بسیج دانشجویی استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تبیین اهداف بسیج پرداخت و گفت: دانشجویان بسیجی نقش مهمی در جنگ نرم و تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

وی از حضرت علی(ع) به عنوان بهترین و مهمترین الگوی بسیجیان در تمامی عرصه ها نام برد و گفت: دانشجویان بسیجی، امروز باید با بصیرتی مالک اشترگونه در پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولی فقیه زمان بکوشند.

سردار محمدی اصل از بصیرت و روشنگری به عنوان رسالت امروز دانشجویان در جامعه نام برد و گفت: دانشجویی ضمن کسب بصیرت های لازم باید با بصیرت افزایی در جامعه توطئه های روز افزون دشمنان را نیز خنثی کنند.

وی به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: امروز لازم است بسیجیان با پیروری از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس در همه عرصه های انقلاب حاضر بوده و میدان داری خود را عملا به اثبات برسانند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ایثار و فداکاری ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: بسیجیان امروز میراث داران شهامت، شجاعت و بصیرت رزمندگان اسلام هستند.

وی به ۵۵ شهید دانشجوی استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  ایمان به خدا تنها سلاح رزمندگان ما در برابر تجهیزات شرق و غرب دشمنان بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس از میدان فکر و اندیشه و دانایی و تولید فناوری به عنوان میدان اساسی در چالش های پیش رو نام برد و گفت: دانشجویان ما باید امروز  برای مقابله با چالش های پیش رو با حضور در میادین علم و دانایی با تولید فکر و فناوری به سازندگی بپردازند.

وی به گروه های جهادی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بدنه ۲۲۰۰گروه جهادی استان اردبیل قشر جوان تشکیل می دهند که اغلب انها نیز دانشجو هستند.

سردار محمدی اصل در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب کشور ما چیزی نداشت و حتی در زمینه پزشک نیز محتاج کشورهای همسایه بودیم در حالیکه بعد از انقلاب اسلامی علی رغم همه جنگ ها و تحریم های طاقت فرسای دشمنان، امروز جزو کشورهای پیشرو در زمینه دستیابی به علم و فناوری های نوین هستیم.

وی به قدرت نظامی کشور اشاره کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی و استقامت ملت ایران در زمینه دانش های مختلف از هسته ای گرفته تا پزشکی امروز به خودکفایی رسیده و در برخی موارد نیز صادر کننده هستیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه جوانان امروز تداوم دهندگان راه همان شهدا هستند گفت: تنها با تفکر انقلابی و تلاش جهادی می توان به تمدن نوین اسلامی دست یافت و این در سایه ایثار  و بصیرت  عاشورایی جوانان  میسر خواهد شد.

وی به لزوم برنامه ریزی و دست یابی به فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: امروز کشور ما به مدیران عامل نیازمند است چراکه کارها با حضور مدیران بی تدبیر به جلو نخواهد رفت.

سردار محمدی اصل به ویژگی های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان با بصیرت عاشورایی خود پرچمدار حرکت های انقلابی در همه زمینه ها هستند.

وی خواستار تعرف آفاق شناخته نشده برای جوانان شد و گفت: امروز محققان و پژوهشگران ما موظف هستند با شناسایی چالش های پیش رو با برنامه ریزی منسجم و دقیق نقاظ صعف کشور در عرصه های گوناگون را شناسایی و با اتخاذ تدابیر لازم در راستای رفع آن جهادگونه گام بردارند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با انتقاد از صنعت خودروسازی کشور گفت: امروز جوانان ما باید با جهاد علمی در این صنعت وارد شده و همانند صنایع نظامی بهترین و با کیفیت ترین خودروها با فناوری های روز را به مردم مومن و انقلابی کشور هدیه کنند.

وی با بیان اینکه آینده ما به تلاش مضاعف، فکر و اندیشه و تدبیر وابسته است گفت: همه نوابغ کشور باید خودشان را صاحب خانه بدانند و همانطور که برای اسایش و رفاه خود تلاش می کنند برای  ملت نیز کار کنند، در اینصورت موفقیت های بزرگ نیز حاصل خواهد شد.

سردار محمدی اصل به لزوم جهاد علمی دانشجویان در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: آینده جوامع بشری در گرو پیشرفت های علمی است چراکه امروز قدرت علمی حرف اول و آخر را در معادلات جهانی می زند و ان کشوری که دارای قدرت و توان علمی است دست برتر است.

وی از جهاد علمی به عنوان تکلیف امروز دانشجویان بسیجی نام برد و گفت:  ایجاد روحیه جهادی در گرو بصیرت و روشنگری است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه حرکت های جهادی مستلزم روحیه جهادی است، گفت: جوانان در کنار جهاد علمی باید به معرفت افزایی نیز توجه کنند تا در دام دشمنان نیافتند و این مهم و ضروری است.

وی به تبیین برکات نماز  در زندگی انسان پرداخت و گفت: نماز ضامن موفقیت انسان در شبانه روز است چراکه نماز باعث دوری انسان از وسوسه هاس شیطانی شده و راهنمای انسان در دستیابی به کمال و سعادت است.

 

در پایان این مراسم از خانواده دانشجوی شهید محمد حیدری تجلیل شد.

انتهای پیام/ج