نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9855 ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

خیانت های پهلوی فراموش شدنی نیست/ بسیج، غیرممکن ها را ممکن می کند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به خیانت های خاندان پهلوی به ملت ایران گفت: جهاد تبیین و شناخت فرصت ها، رسالت دانشجویان در جنگ روحی و روانی دشمنان است.

خیانت های پهلوی فراموش شدنی نیست/ بسیج، غیرممکن ها را ممکن می کند

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در دوره توانمندسازی دانشجویان بسیجی سراسر استان اردبیل به تبیین اهمیت جهاد تبیین پرداخت و گفت: بصیرت افزایی و روشنگری تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه دوره های تخصصی و توانمندسازی باید داری نتیجه و خروجی باشد، گفت: باید در برابر نقشه های حساب شده دشمنان با برنامه و متحد و منسجم حرکت کرد.

امام جمعه اردبیل به لزوم دفاع فرامرزی از کشور پرداخت و گفت: امروز برای دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور باید پرچم کشور را در عرصه های مختلف فراتر از مرزها به اهتزاز درآورد تا تهدیدات دشمنان فرسنگ ها دورتر از کشور خنثی شود.

وی به جنگ های متعدد در ادوار مختلف تاریخ کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب کشور تنها دو شخصیت با این تدبیر توانستند انواع تهدیدات دشمنان را فراتر از مرزها کنترل و خنثی کنند.

این مبلغ اسلامی از نادرشاه افشار و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان برجسته ترین شخصیت های کشور در ادوار مختلف نام برد و گفت: هردو با تدابیر خاص ، ویژه و به موقع خودشان پرچم ایران را فراتر از مرزها برافراشتند و این اقدام آنها باعث شکوفایی همه جانبه و بالندگی ایران و سرافرازی ملت ایران در عرصه های جهانی شد.

 

وی با بیان اینکه بسیج همواره بسیج است، تصریح کرد: کارهای ناممکن و دشوار در کشور ما همواره با دستان پرتوان بسیج گره گشایی و به سرمنزل مقصود رسیده است.

 امام جمعه اردبیل با بیان اینکه الان دوران کار وظیفه ای نیست گفت: برای رسیدن به قله ها و فتح الفتوح در عرصه های مختلف باید با روحیه انقلابی، جهادی کار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بذل و بخشش رضاخان و خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز دریاچه ارومیه و دشت مغان در آینده نزدیک نتیجه سهل انگاری خاندان پهلوی است چراکه ارتفاعات آرارات که سرمنشا رودهای بزرگ منطقه به ویژه ارس است در دوران رضاخان از ایران جدا و به ترکیه واگذار شد.

آیت الله عاملی به فرصت طلبی سران ترکیه اشاره کرد و گفت: سران این کشور با ایجاد سد، آب های آرارات را کنترل کرده و مانع سرریز شدن آن به مرزهای می شوند.

وی به بهترین نقطه گردشگری جهان در عشق آباد ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه  مهم نیز بر اثر بی لیاقتی پهلوی از قلمرو ایران بزرگ جدا شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه رضاخان ملعون مخالف عشایر بود گفت: منابع عظیم کشور و ثروت های بی کران این مرز و بوم به خاطر سهل انگاری، خودکامگی و بی لیاقتی های رضاخان و خاندانش از دست ملت بزرگ ایران خارج شد و این خیانت ها فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی ایران فاقد وزن سیاسی و قدرت دفاعی بود، گفت: همه چیز ایران به سران استبداد و استثمار واگذار شده بود و این جرمی نابخشودنی است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه استکبار درصدد است مانع ایجاد کانون قدرت در منطقه خاورمیانه شود تا همچنان با غارت ثروت منطقه و حکمرانی در قلب استراتژیکی ترین نقطه جهان به مقاصد و اهداف خود برسد، گفت: ایجاد کشورهای ذره از اهداف استکبار در منطقه است، و جنگ ایران و عراق نیز به همین دلیل به وقوع پیوست تا با ایجاد کشورهای ذره، کانون قدرت در منطقه ایجاد نشود.

وی به جنگ قره باغ نیز اشاره کرد و گفت: تنها چند گام به آزادسازی کامل قره باغ مانده بود ولی چون برخلاف سیاست های استکبار بود، آنها مانع تحقق پیروزی کامل ملت آذربایجان شدند تا کانون قدرت در جمهوری آذربایجان به دست ملت مقاوم این سرزمین محقق نشود.

این مبلغ اسلامی آخرین خیانت خاندان پهلوی در اواخر حکومت ننگینشان را یاداور شد و گفت: بر اثر دسیسه های آمریکا، انگلیس و فرانسه، بحرین استراتژیکی ترین نقطه خاورمیانه تنها به فاصله هفت سال تا انقلاب اسلامی از خاک کشورمان جدا شد تا همچنان سیاست امریکایی خداحافظی ملت ها با حاکمیت های ملی به سرعت دنبال شود.

وی شاهکار انقلاب اسلامی را یاداور شد و گفت: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، در  ۴۳ سال گذشته عظمت ایران اسلامی علی رغم همه تهدیدات و تحریم ها احیا شده و شکوه و قدرت ایران در حال بازگشت به این سرزمین است و این در تاریخ جهان بی نظیر است.

آیت الله عاملی از عرصه فرهنگ به عنوان بهترین عرصه برای نقش آفرینی در برهه فعلی نام برد و گفت: در جنگ نرم دشمنان، مقابله با جنگ روحی و روانی دشمنان مهم و اساسی است .

وی خواستار تبیین و روشنگری در محیط های دانشجویی شد و گفت: اگر بتوانیم در این جنگ مهم و تاریخ ساز سربلند بیرون آییم تاریکی ها به پایان رسیده و به روشنایی بی انتها خواهیم رسید.

 

خبرنگار: نعمت گنجی

انتهای پیام/