کد خبر: 2179 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰

امام جمعه اردبیل تاکید کرد؛

نامزدها انتخاباتی به نتیجه انتخابات مجلس تمکین کنند

امام جمعه اردبیل گفت: کوچکترین تخطی از قانون توسط نامزد موجب عصیان طرفداران خواهد شد که در این خصوص نامزد انتخابات مجلس، مسئول اصلی حوادث پیش آمده است.

 نامزدها انتخاباتی به نتیجه انتخابات مجلس تمکین کنند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل از نامزدها خواست با اعلام نتیجه انتخابات در برابر قانون تسلیم باشند و هیچکس نباید مطالبات خارج از قانون داشته باشد.

وی گفت: هر چهار نفر راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم استان اردبیل اعلام کرده‌اند که در نظرسنجی رتبه اول هستند؛ هیچ یک از این نظرسنجی ها معتبر نیست و اصلی ترین وسیله نظرسنجی خود مردم هستند.

امام جمعه اردبیل از کاندیداها خواست که اگر اعلام شکست شد حتما طرفداران خود را به قبول نتیجه ملزم کنند.

وی ادامه داد: کوچکترین تخطی از قانون توسط نامزد موجب عصیان طرفداران خواهد شد و در این خصوص نامزد، مسئول اصلی حوادث پیش آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: فردا شنبه باید روز مهربانی و عطوفت و رفاقت باشد و تمام کینه ها، کدورت ها و رقابت ها باید در این روز دفن شود، چراکه انتخابات عامل وحدت و عزّت است و نباید به عامل اختلاف و ذلّت تبدیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی  استان اردبیل وی از مراکز تحقیقاتی خواست بعد از انتخابات در خصوص آسیب هایی که در انتخابات دامنگیر فرهنگ ما می شود تحقیقات دقیق و وسیع انجام دهند و همه باید در رفع این نابسامانی ها خود را مسئول بدانند.

عاملی  با اشاره به شهادت حضرت موسی بن جعفر و اظهار تأسف برای علمای زندانی در آذربایجان اظهار امیدواری نمود که خلاصی سریع انها توسط دولت آذربایجان فراهم شود.

وی با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم گفت: روز کارگر روز علم و عمل و روز تجلیل از عناصر اصلی توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.

وی عزت و استقلال کشور را مرهون گردش چرخ اقتصاد و علم  و فناوری دانست..

امام جمعه اردبیل اهتمام جدی و غیر شعاری در موضوع عدالت در حق آموزگاران علم و ادب و دانش را از مطالبات اصلی دانست که مجلس جدید باید آن را پیگری کند.

وی ادامه داد: تکریم اصلی کارگر با اصلاح ساختار اقتصادی کشور میسور است؛ ترفیع اجتماعی و امنیت شغلی برای کارگران جز از این طریق میسور نیست و لذا مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران به عناصر اصلی اقتدار اقتصادی تأکید کرد، کنترل واردات، ارزشی شدن مصرف تولیدات داخلی، مبارزه بی امان با قاچاق بخشی از مطالبات رهبری بود که متأسفانه تا حال دولت در این عرصه ها موفق نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ساماندهی مراکز مالی مخصوصا بانک های خصوصی را در حیات اقتصادی ایران و معماری آن بسیار مهم دانست و گفت: جای تأسف است که دولت محترم در این خصوص با اعتقاد به اقتصاد آزاد از هرگونه اعمال حاکمیت اجتناب می ورزد.

وی تصریح کرد: ملت ما چشم به مجلس جدید دوخته است تا در این عرصه های بسیار حیاتی اقتصاد با تدبیرات آنها امید مضاعف پیدا کند.

انتهای پیام/