کد خبر: 1819 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱

نقش تشکل دانشجویی در انتخابات پیش رو

تشکل فقط باید شاخص ها و اصول را بیان نماید و از مصداق گزینی اجتناب ورزد تا همیشه پویا و با نشاط و مورد اعتماد مردم باقی بماند.

نقش تشکل دانشجویی در انتخابات پیش رو

به گزارش ابصارنیوز، سجاد آقازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پادداشت خود در مورد  نقش دانشجو در انتخابات نوشت، جنبش دانشجویی در ایران سابقه دیرینه و درخشانی دارد که دو امر استبدادستیزی و استکبارستیزی از اصول آن بوده است. تاریخ گواهی می دهد که این جنبش مقدس بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در همه رویدادهای مهم مثل دفاع مقدس نقش اساسی و کلیدی را ایفا نموده و شهدای بی شماری را تقدیم ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نموده است.

در امر خطیر انتخابات نیز که از نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد جنبش از دیرباز با فراز و فرودهایی همراه بوده است که ناشی از عملکرد اعضای آن بوده است.

 هرگاه جنبش به نقش اصلی اش که همان بصیرت دهی و بصیرت افزایی و شناساندن کاندیداها بدون هیچ چشم داشت و وابستگی جناحی و سیاسی می باشد،پرداخته موفق بوده و پیشرفت نموده است.لکن برخی افراد دانسته یا ندانسته جنبش را در ادوار مختلف گاهی از این مسیر مقدس منحرف نموده اند و با حمایت از یک جریان یا حزب خاص مستقیما وارد ستاد شده اند که این سیاسی بازی به گواه تاریخ باعث گردیده تا لطمات و صدمات جبران ناپذیری به جنبش وارد گردیده و این افراد سیلی محکمی از اعضای آزاده جنبش و دانشجویان خورده و منزوی گردند.

اصولا تشکل ها و سازمان های دولت ساز و نهادساز تا استقلال عمل خود را در عمل ثابت نکنند مورد اعتماد قشر فرهیخته دانشجو قرار نخواهند گرفت.

برای جلوگیری از تکرار تاریخ و از سر دلسوزی به دوستانمان گوشزد می کنیم که نباید به خاطر چند روزی دنیای دیگران آخرت خود را خراب کنند!

تشکل فقط باید شاخص ها و اصول را بیان نماید و از مصداق گزینی اجتناب ورزد تا همیشه پویا و با نشاط و مورد اعتماد مردم باقی بماند.

البته هر کس وظیفه دارد پس از شناسایی کامل کاندیداها و ارزیابی سخنان و عملکرد آنها به انتخاب فرد اصلح به طور شخصی و نه به اسم تشکل اقدام نماید.

امید است که با عنایت ویژه امام زمان (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش آگاهانه مسئولین و بصیرت مردم انتخابات پیش رو نیز سکویی برای پرش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قله های رفیع سعادت و افتخار گردد.

انتهای پیام/