پربازدیدترین ها

کد خبر: 3120 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰

یادداشت دانشگاهی:

کربلا قرارگاه پیمان انبیاء

کربلا دانشگاه زیبا و پرآوازه آفرینش است تا معرفت جویان حقیقی عالم با زلال عرفه چشم و دل مصفا کنند و آیه های حق الیقین را تلاوت عارفانه و حضور آفتاب در طشت زرین را تفسیر نمایند.

کربلا قرارگاه پیمان انبیاء

به گزارش ابصارخبر، اصغر شکیبا فعال فرهنگی و دانشگاهی در یادداشت خود به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نوشت:کربلا دانشگاه زیبا و پرآوازه آفرینش است تا معرفت جویان حقیقی عالم با زلال عرفه چشم و دل مصفا کنند و آیه های حق الیقین را تلاوت عارفانه و حضور آفتاب در طشت زرین را تفسیر نمایند.

دیگر بار موسم غم از راه رسید و گرد پژمردگی و اندوه بر سیمای نرگس و لاله و شقایق و مریم و ...سایه افکند.

اکنون آسمان نیلوفری نیز رنگ ماتم گرفته است؛ چراکه بر سقوط آفتاب در دریای خون را شاهد است. انجم و افلاک و مافیها و ذرات کائنات هم پیدا و پنهان هم زمان با طلوع تیغه زرین هلال ماه محرم در مقام اشک افشانی اند.

فریاد وا مظلوما و  وا حسینا از عرش تا فرش را آکنده کرده است.

حورای جنت حلقه ماتم زده و در محضر زهرای مرضیه(س)، دخت پیامبر خدا، مام شهیدان سلام الله الیها،گردهم آمده اند.

سارا و مریم و هاجر نیز چنین تا بار دیگر در سوگ قاموس حریت و آزادگی، فتوت و مردانگی، شرافت و پاکی قامت تمام نمای مظلومیت و ایثار مروری دوباره آغاز و با عرشیان و قدسیان هم نوا شوند.

آری اینجا کربلاست

سرزمین پر بلا

پشت تفتیده ی لاله ها

بازار عشق و عشق بازان

سرزمین آسمانی

عرصه گاه عرضه ی جان، بیت اله برتر

آنجا که جان می فروشند و جانان می خرند

آنجا که تندیس های حقیقت نمای آفرینش، پرستوهایی از راست قامتان استوار گشته است تا تشنه کامان جرعه نوش حریت و شرف جان های دردآلود و خمیده از جور و ستم با تماشای آن مرهمی بر زخمهای دل، ریش بگذارند و دلهای سرگشته ی خویش را با شور و شیدایی آشتی دهند.

آری اینجا کربلاست

کربلا دانشگاه زیبا و پرآوازه آفرینش است. تا معرفت جویان حقیقی عالم با زلال عرفه چشم و دل مصفا کنند و آیه های حق الیقین را تلاوت عارفانه و حضور آفتاب در طشت زرین را تفسیر نمایند.

آری اینجا دانشگاهی است که در هنگامه ی ورود آزمون غیرت بعمل می آرند و دستان قلم گشته و چشمی که آرامگه خدنگ جفا باشد با فرق شکسته از  جور عمود آهنین به ضمانت می خواهند.

اینجا مدرسه آموختن عهد و میثاق و جانبازی ، محل اخذ پیمان از همه ی پیامبران اعصار و قرون برای پیام رسانی آواز های مکتب خونبار عاشورا برای همه ی آزادگان پاک اندیش جهان است.

اینجا مکتبی است که شاگردان آن از کوچک و بزرگ از شیرخوار تا جوان از زن و مرد، از پیرو تا رهبر، همه و همه از سرباز تا فرمانده بر سر پیمان استوارند.

سر می بازند تا خورشید حقیقت سر برآورد و آفاق را به نورانیت حق پرتو فشانی کند.

اینجا سرزمینی است که مقیمانش با تسلیم و سازگاری با جور و ستم با قلب حقایق و کبر ورزی هیچ آشنایی و قرابتی ندارند.

در قاموس حیات طیبه ی آنان جز تسلی و رضا در برابر حی و بقاء ذات کبریا ، کفر ستیزی، مبارزه با صاحبان زر و زور و تزویر نمی توان جست و بالاخره اینجا صحیغه ی سرخ شهادت، کعبه ی عشق، رنگین کمان سرخ آفرینش، کتیبه ی عشق و شور و آنجا که عظیم ترین حماسه ی خدایی بشر در آن متولد شد و در آغوش خود فرات فرزانگی و شریعه ی عشق را قد و بالا کشید(بخشید) تا که مغناطیس دلهای مشتاق و شیدای عالم شد. تا حسینی شدن و حسینی ماندن ارمغانی ماندگار برای همه عصرها باشد و سرمایه ی بی منتها برای پاک اندیشان جهان تا اصحاب زر با اصحاب بوذر از در نیرنگ در نیایید و تزویر به جایگاه تکریم تکیه نزند و زور قدرت به جای حکومت ننشیند.

یادداشت نویس: اصغر شکیبا

انتهای پیام/