کد خبر: 3463 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

یادداشت دانشجویی؛

بسیج شاهکار و معجزه الهی

تشكيل بسيج با پيام نوراني آن پیر سفر کرده نقطه عطفی برای شکست های دشمنان بود . در واقع وجود نیروهای با انگیزه و ایثارگر بسیجی یکی از مولفه های اصلی قدرت ایران اسلامی است.

بسیج شاهکار و معجزه الهی

به گزارش ابصارخبر ، حسین عباداله زاده دانشجوی مشکین شهری در یادداشت خود نوشت: حضرت امام(ره) در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر فرمودند. بر این اساس ، حرکت هایی را که به نام بسیج در جامعه مطرح بود سرعت و انسجام بخشید و از آن تاریخ بود که مسئولین به این فکر افتادند که سازمانی به نیروهای موجود در جامعه بدهند و در پی فرمان امام امت، زن و مرد، پیر و جوان از نوجوان ۱۲ ساله تا پیر ۷۰ ساله عاشقانه فرمان رهبرشان را لبیک گفتند.

تشكيل بسيج با پيام نوراني آن پیر سفر کرده نقطه عطفی برای شکست های دشمنان بود . در واقع وجود نیروهای با انگیزه و ایثارگر بسیجی یکی از مولفه های اصلی قدرت ایران اسلامی است. این که استکبار جهانی و صهیونیسم و به تبع آن فتنه گران ، همواره بسیج را در فهرست دشمنان خود قرار می دهند مسبب آن کار آمدی این نهاد است که در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی حضور یافته است .

بسیج در مقطع و موضوعی که با تعریف از مردم و موید به اراده مردمی است در هر مسئله ای که باشد وارد شده و به بهترین نحو در آن اثر گذاشته است و این تجربه گرانبهای بسیج در مصاف با فتنه ها تهدیدات زنجیره ای استکبار و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در رویارویی با فتنه های بر اندازانه 78و88 و نقش آفرینی آن در عرصه های مختلف ، دستاورد های مختلفی را عاید ملت ایران کرده است که امروزه در فراسوی جغرافیای جمهوری اسلامی ظاهر شده است .

حضرت امام روح الله(ره)، بنیان گذارانقلاب اسلامی و بسیج در آخرین پیام قدسی خود خطاب به بسیج و بسیجیان می فرمایند: «...بسیج شجره طیبه ودرخت تناوروپرثمری است که شکوفه های آن بوی بهاروصل وطراوت یقین وحدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق ومکتب شاهدان وشهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن اذان شهادت ورشادت سرداده اند ...بسیج میقات پابرهنگان ومعراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام ونشان درگمنامی وبی نشانی گرفته اند ...من همواره به خلوص وصفای بسیجیان غبطه می خورم وازخدامی خواهم تابابسیجیانم محشورگرداند،چراکه دراین دنیاافتخارم این است که خودبسیجی ام ... اگربرکشوری ندای دلنشین تفکربسیجی طنین اندازشد،چشم طمع جهان خواران ازآن دورخواهدشد،وگرنه هرلحظه بایدمنتظرحادثه ای بود.»

  با دقت در مضامین بلند و عمیق هر یک از جملات این پیام الهی می توان به جایگاه رفیع و بی بدیل این نیروی الهی در جهام اسلام و رسالت این نهاد مقدس بیشتر پی برد .

بسیج را می توان امنیت پایدار در منطقه ، مفسر گل اژه های ایثار و شهادت نامید که چشم امید همه مستضعفین جهان است . بسیج در حقیقت نماد همه زیبایی ها و قدرت پایان ناپذیر اسلام ناب محمدی است که شاهکار الهی محسوب می شود .

در يك كلام؛ بسيج بدنه فعال ملت است، نيروي كارآمد انقلاب و ميوه پرارزش نظام. بسيج بازوي توانمند كشور است. در هفته بسيج از خداي عزوجل مي‌خواهيم تا به همه توفيق دهد تا با نشان و بي‌نشان بسيجي باشند، چرا كه هر كس دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسيجي است.

یادداشت نویس: حسین عباداله زاده  دانشجوی دانشگاه آزاد مشکین شهر

انتهای پیام/