کد خبر: 3686 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸

به بهانه 9دی

چشم ها را باید شست

آن زمان که در سال 1357 انقلاب پیروز شده عوامل مختلفی از جمله رهبری ، ایدئولوژیک جدیدی به نام ایدئولوژی اسلامی ،روحیه انقلابی و بویژه حضور مردم در صحنه تاثیر داشت.

چشم ها را باید شست

به گزارش ابصارخبر، اکبر غاربی مدرس دانشگا های اردبیل به مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی نوشت؛ آن زمان که در سال 1357 انقلاب پیروز شده عوامل مختلفی از جمله رهبری ، ایدئولوژیک جدیدی به نام ایدئولوژی اسلامی ،روحیه انقلابی و بویژه حضور مردم در صحنه تاثیر داشت . این در حالیست که ما در طول تاریخ انقلاب ها ، شورش ها و جنبش های سیاسی متفاوتی را در سرتاسر جهان مشاهده کرده ایم . و تاریخ تجربه کرده است. ولی هیچکدام همانند انقلاب اسلامی ایران به ثمر ننشسته است که بزرگترین دلایل آن در کنار رهبری باور و حضور ایثارگرانه مردم بوده است و به یقین این انقلاب متعلق به مردم بوده و خودشان نیز با توکل به امدادهای غیبی خداوند و ولایتمداری حافظ انقلاب و خط قرمزهای اعتقادات خویش هستند .

دشمنان قسم خورده و بدخواه این نظام و انقلاب نیز که وقتی با به ثمر نشستن انقلاب و مشاهده رهبری متفکرانه و داهیانه این نظام مقدس منافع خود را در خطر دیدند از همان زمان فتنه گری خود را آغاز کردند . ابتدا با تحریک و پشتیبانی رژیم بعثی عراق یک جنگ ناجوانردانه ای را بمدت هشت سال (دفاع مقدس) را بر ما تحمیل کردند . سپس با تحمیل تحریم های مختلف بویژه تریمهای اقتصادی و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم را در پیش گرفتند و لحظه ای از فتنه گری و توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز ،ولایتمدار و شهید پرور و قهرمان و بویژه ولایت فقیه خاموش ننشستند و همواره در تلاش بودند و هستند تا چیز مهم را از مردم بگیرند یکی ولایت فقیه و نظام و دیگری باورها و اعتقادات آنها .

بطوریکه دشمنان نظام و انقلاب و مردم ایران، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در پی سالها برنامه ریزی همه اهتمام خود را برای براندازی این نظام و انقلاب بکار بستند و متاسفانه عده ای غافل و فریب خورده داخلی هم، آب در آسیاب آنان ریخته و با بی بصیرتی تمام کمال بی حرمتی و بی ادبی را به ساحت مقدس حماسه بزرگ و تاریخی عاشورا، ولایت فقیه و اعتقادات و باورهای قلبی مردم انجام دادند. بقول مقام معظم رهبری شعارهای حق را با محتوای صد در صد باطل مطرح کردند. غافل از اینکه اولا خدایی در پشت این نظام و انقلاب و مردم هست که همین ولایت را بعنوان بزرگترین نعمت به این مملکت عطا فرموده و همواره آیه مشهور «یدالله مع الجماعه» پشتیبان غیبی این مردم و مملکت اسلامی بوده و خواهدبود. ثانیا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب امتیاز این نظام به این است که متعلق به مردم است که مردم با بصیرت درمقابل افراد بی بصیرت و با روشنفکری چراغ فتنه را خاموش کردند. چرا که دشمنان قصد داشتند با فتنه انگیزی و توطئه مردم را نسبت به همدیگر بد دل کنند و بین آنها شکاف ایجادکنند و با توهین به باورها و اعتقادات قبلی و دیرینه این ملت یعنی حماسه عاشورا که سالهاست با خون آنها عجین شده است بازی کنند و ولایت فقیه را بی اعتبارسازند. ولی لطف خداوند و حضور مقتدرانه، هوشیارانه، ولایتمدارانه و با بصیرت مردم هرگز این اجازه رابه بدخواهان نداد و نخواهدداد.

نکته ای را که باید متذکز شد اینست که عده ای دنیا طلب و مقام پرست که بر هر سرابی دورغین دل می بندند، با ظاهری دوست، ولی باطنی دشمن، وارد میدان بازیچه برای رسیدن به مقاصد پلیدشان با تردید افکنی در قانون و جریان آن و غبارآلودکردن فضای جامعه در جامعه ایجاد فتنه می کنند و با سیاست بازی های ناجوانمردانه و تبلیغات دورغین از هیچ توطئه ای فرو گذار نمی کنند. بی خبر از اینکه، دشمنان که آنها را ملعبه دست خود کرده اند، منتظر همین فضای غبارآلود هستند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و با غنیمت شمردن فرصت وارد میدان شده و به مقاصد پلیدشان برسند. چون اگر اینطوری نبود هیچ موقع کشورهای استکباری و استعماری نظیر آمریکا و انگلیس و قدرت های غربی و حتی منافقین وطن فروش ابراز خوشحالی نکرده و از فتنه و فتنه گران دفاع نمی کردند و خوابشان را پریشان نمی دیدند. جالب اینکه منافقان کوردل و وطن فروش در جریان برجام و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی از دولت جدید آمریکا(ترامپ)خواسته اند که اولاً ایران را در کنار داعش دو قدرت و گروه خطرناک ببینند و ثانیاً تحریم ها را بر علیه ملت ایران افزایش دهند.

به هر حال نباید فراموش کرد که هرکجا قانون گریزی باشد دشمنان را بیشتر خوشحال تر و امیداوارتر می کند و فضا را برای نفوذ همه جانبه آنها مهیا می کند و نباید فراموش کرد که افرادی که در انتخابات شرکت می کنند چه به عنوان کاندید و چه بعنوان طرفدار کاندیدای مورد نظر، باید بداند که اول خودشان باید تابع قانون باشند، بعد بخواهند قانون را اجرا کنند .

نکته دیگر اینکه در فتنه 88 فارغ از جریانات سیاسی مردم از تمامی گروه ها و سیاسی به صحنه آمدند و دشمن را مأیوس ساختند. همچنین  9 دی را می توان یک رفراندوم بزرگ ملی قلمداد کرد، چرا که علاوه بر رای قلبی بر پایداری نظام اسلامی و ولایی و دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی، تمکین به قانون را سرلوحه همه معرفی کردند. مردم عزیز و شریف ایران در 9 دی تحزب گرایی و سلایق سیاسی را کنار گذاشتند و جهت دفاع از آرمان های انقلاب که برخاسته از حماسه بزرگ عاشورا و اسلام ناب محمدی است به صحنه آمدند و شعار اتحاد و قانون مداری و پایبندی به اسلام و انقلاب و ولایت سر دادند .

اکنون نکته بسیار قابل توجه اینکه :

ملت ایران بویژه جوانان غیور و نسل سوم و چهارم انقلاب نباید فراموش کنیم که ولایت بزرگترین هدیه الهی به این ملت و مرز و بوم و عامل اتحاد است و بزرگترین  دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب، گرفتن این عطیه ی بزرگ الهی از دست این ملت است که نباید اجازه داد و به فرموده معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا مملکت ما آسیب نبیند.

باید توجه و بصیرت داشت که یکی از میادین و صحنه هایی که دشمن تخم نفاق و فتنه می پاشد تا بین احاد مردم و احزاب و گروه های سیاسی تفرقه ایجادکند، بحث انتخابات است. لذا چند ماه بیشتربه انتخابات ریاست جمهوری وشورای اسلامی باقی نمانده و قطعا دشمنان برای این انتخابات نیز برنامه هایی را دارد و آنچه که آنها را مایوس خواهد کرد و باعث خلق حماسه ای دیگر خواهد شد حضور پر شور مردم در پای صندوق های رأی و تمکین به قانون وبصیرت است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی): اگر بخواهم یک چیز برای شما بگویم آن این است که بصیرت و روحیه بسیجی خود را حفظ کنید.

واما حرف اساسی با فعالان سیاسی و احزاب و گروه هاست که توجه داشته باشند این مردم و انقلاب بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی نیاز به آرامش، همدلی و امنیت دارند. لذا مبادا منافع ملی و مردمی را فدای منافع حزبی و سیاست بازی بکنند و از اصل قضیه که ولایتمداری و حفظ ارزشهای انقلاب و دفاع ازحقوق مردم است دور بمانند. فعالیتهای حزبی و گروهی زمانی ارزشمند است که تابع قانون و رعایت اصل حقوق شهروندی باشد و از همه مهمتر دشمن شناسی کنیم. لذا چشم ها را باید شست طور دگر باید دید!

یادداشت نویس:اکبر غاربی کلخوران

 نویسنده، محقق و مدرس دانشگاه 
 
انتهای پیام/