کد خبر: 3768 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶

یادداشت دانشجویی

تأملی در باب اصرار بر برگزاری همایش های کم رونق

هر ازگاهی بنرهایی در شهر نصب می شود که خبر از برگزاری همایش، کنگره یا سمینار با موضوع متفاوت تری دارد. بنرهایی که هزینه های زیادی صرف چاپ آنها شده تا بتواند افراد بیشتری را جذب شرکت در آن کند.

تأملی در باب  اصرار بر برگزاری همایش های کم رونق

به گزارش ابصارخبر، ایرج فتحی دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی  به همایش های پرهزینه امام کم رونق در سطح شهر اشاره کرد و نوشت: 

گرچه برگزاری برخی از همایش ها و سخنرانی ها ثمره ای جز اتلاف وقت، سخنان بی ربط و هدر رفتن پول بیت المال در پی ندارد زیرا ریخت و پاش های موجود در برپایی این همایش ها دیگر جایی برای دوا کردن دردهای مردم باقی نمی گذارد بگونه ای که در برپایی یک همایش از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در هتل های گران قیمت و اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی و لوح تقدیرها دیگر اعتبار و بودجه ای برای ادامه کار باقی نمی گذارد! این در حالی است که هم اکنون در حاشیه شهر اردبیل هستند خانواده هایی که زیرسقف کهنه با تیرهای چوبی شکسته و آویزان بهمراه تعداد کثیری از اعضاء خانواده خود در حال سپری کردن لحظه های پراضطرابی هستند تا خدای نکرده زلزله ای باعث ویرانی خانه و قبض روح آنان نگردد!

تا زمانی که فقر، بیکاری، فساد و غیره در جامعه بیداد کند برگزاری چنین سمینارها و همایش هایی که میلیون ها هزینه صرف آن می شود دردی از مردم و مشکلات آنها کم نمی کند چرا که همه می دانند شعار دادن و وعده دادن ها نه تنها کاری از پیش نمی برد بلکه وقت شرکت کنندگان را هدر داده و هزینه های میلیونی که می توانست قسمتی از درد مردم را بکاهد را هم به باد فنا داده است.

این روزها به قدری آمار برگزاری این همایش ها، سمینارها و کنگره ها در جامعه زیاد شده که برگزاری آنها بار علمی هم در پی نداشته چرا که مطالب ارائه شده در آنها با یک جستجوی ساده اینترنتی در اختیار همگان قرار می گیرد از اینرو نیازی به برگزاری این همایش ها که دردی از مردم دوا نمی کند، ضرورتی ندارد. بگونه ای که اگر تاکنون برایتان پیش آمده باشد در یک کنفرانس یا سمینار فقط عده ای سخنرانی کرده و اغلب مطالب آنها هم برای اشخاص و طیف خاصی است و از آن طرف نیز عده ای در حال چرت زدن، گپ زدن یا در حال چرخیدن در شبکه های اجتماعی هستند با این تفاسیر خوب است بدانیم، هزینه کردن پول بیت المال برای چاپ حتی یک بنر تبلیغاتی، خیانت به حقوق مردم است چرا که ریخت و پاش های موجود در برگزاری این همایش ها سیره عملی هیچ بزرگوار دینی نبوده و موجب رضایت خدا و خلقش هم نیست که کلی از پول بیت المال صرف شود و چند نفر به سخنرانی بپردازند که خروجی آن رفع مشکلات جوانان و زدودن معضلات اجتماعی نباشد.

حال باید عنوان کرد که گرچه برگزاری همایش ها، سمینارها و کنگره ها دردی از جامعه دوا نمی کند اما برای کامل کردن رزومه کاری برخی مسئولان تاثیر بسزایی دارد تا شاید روزی در انتخابات سیاسی دردی از حال آن مسئولان دوا کند!

ای کاش به جای این همه ریخت و پاش در برگزاری این چنین همایش هایی به فکر اشتغالزایی، رفع مشکلات مردم، از بین بردن فقر و فساد در جامعه باشیم نه اینکه با برگزاری همایش ها و سمینارها کارنامه برنامه های برگزار شده اداره خود را بالا ببریم.

انتهای پیام/