کد خبر: 4715 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹

یادداشت دانشجویی؛

"آتش به اختیار"،برنامه ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب در دانشگاهها

فرمایش دیروز رهبر انقلاب در خصوص صدور فرمان "آتش به اختیار" به افسران جنگ نرم که گمان می شود در میان مسوولان وزارتین و ارشاد خبری هست، در واقع برنامه ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب در دانشگاهها است.

"آتش به اختیار"،برنامه ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب در دانشگاهها

به گزارش ابصارخبر، سجاد آقازاده دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان در یادداشت خود پیرامون دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب نوشت: اگر یک نفر در این کشور حقیقتا به قانون و ساختارمندی آن اعتقاد داشته باشد آن شخص مقام معظم رهبری است.

دیداری 3 ساعته پر از عشق و صفا و صمیمیت که ابتدای آن با دردل ها و مطالبات نمایندگان تشکل های دانشجویی آغاز شد. هرکدام از این دانشجویان گله مند از علمکرد نامطلوب برخی دولتمردان در زمینه های مختلف،وضعیت نامناسب معیشت و اقتصادمردم، یاوه گویی های بعضی از مسئولین مبنی بر رفع حصر و در خیال فراموشی فتنه ۸۸ بودند.

تفسیر سلیقه ای قانون در دانشگاه ها و تبدیل شدن به جولانگاه فتنه گران و خوانندگان زن و مد و همچنین پیگیری پرونده ٧ تیر(شهادت شهید بهشتی و ٧٢ تن از یارانش) و ٨ شهریور( ترور شهیدان رجایی و باهنر در ساختمان نخست وزیری) و ترور شهید آیت ا..  نظرات خود را بیان کردند که  رهبر انقلاب هم گله مند خود را ابراز کردند.

رهبر معظم انقلاب از وظایف دانشگاه ها سخن به میان آوردند و از مسئولین دانشگاه ها خواستند تولید عالم، تولید علم و جهت دهی های موارد اول و دوم را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

رهبر انقلاب 9 توصیه هم برای تشکل های دانشجویی داشتند؛ آرمانگرایی، واقع بینی، شجاعت، ایفای نقش فعال در دانشگاه ها،مردم سالاری، استقلال،تدیّن و تعبّد در گفتار و عمل و پرداختن مسئله زن در غرب از جمله توصیه هایی بود که رهبر معظم انقلاب به تشکل های دانشجویی دانشتند.
 ایشان ماهت تشکل های دانشجویی را تبیین کرده  و افزودند:منظور ازتشکلهای دانشجویی طبیعتا  تشکل هایی هستند که همگی با مجوز از مراجع ذیربط در دانشگاهها فعالند و به ناکار آمدیها و اختلال در فهم برخی مدیران ارشد کشور که وظیفه دارند برای تقویت فعالیتهای فرهنگی تشکلها برای پشتیبانی از انها بایدبرنامه ریزی دقیق داشته باشند رسیدگی کنند.

به همین خاطر به تشکلهای دانشجویی توصیه کردند برای  تاثیرگذاری،منتظرآن مسوولین نباشند و با فهم درست وشناخت از کار صحیح در دانشگاهها به صورت آتش به اختیار عمل کنند و حتی تاکید کردند که این معنایش عدم نظم نیست؛ از فرمانده واحد و هدف مشخص نباید غفلت شود.


چندنکته راجب آتش با اختیار
فرمایش دیروز حضرت آقا درخصوص صدور فرمان آتش به اختیار به افسران جنگ نرم (تشکل های دانشجویی) که گمان می کنند در آن بالاها در میان مسوولان وزارتین و ارشاد خبری هست و برنامه ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب در دانشگاهها در دستور کار دارند؛ به امید آنکه با فعال شدن بیش ازپیش تشکلهای دانشجویی بتوان برای تغییر جدی همان بالایی ها در آینده گامهای اساسی برداشت که تشکل های دانشجویی برای تصرف خرمشهرها پیش رو  در خط مقدم هستند.