کد خبر: 5518 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰

یادداشت دانشجویی؛

تأثیر حذف دلار بر رشد کشورهای جهان سوم

استفاده از دلار در معاملات بین المللی باعث تداوم اعتبار این پول بدون پشتوانه شده است و آمریکا به پشتوانه اعتباری که کشورهای دیگر به پولش بخشیده اند، سالانه هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه روانه اقتصاد جهانی می کند.

تأثیر حذف دلار بر رشد کشورهای جهان سوم

به گزارش ابصارخبر، سعید آخربین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری در تازه ترین یادداشت خود به بیان اهمیت استفاده از ارز ایرانی و عراقی در مبادلات تجاری زائرین حسینی پرداخت و گفت: نباید با استفاده از ارزهایی چون دلار، سود حاصل از مبادلات را به جیب دشمنان اسلام واریز کنیم.

 پس از پیمان ورسای و برای پرداختن غرامت آلمان به کشورهای اروپایی، آمریکا با تزریق دلار به آلمان در قالب وام باعث شد تا ارزش دلار در جهان افزایش قابل توجهی پیدا کند.آمریکا بیش از 5 برابر ذخیره طلای خود و بدون پشتوانه دلار چاپ کرده که این نابرابری باعث تورم زیادی می شود و به همین دلیل آمریکا برای حل این مشکل باید این دلارها را به کشورهای دیگر دنیا تزریق کند.

جیمز ریکاردز:« انتشار دلار در داخل آمریکا یعنی بالا رفتن تورم در چین، گران شدن موادغذایی در مصر و حباب در بازار سهام برزیل؛ اثرات چاپ دلار جهانی ست.»

آمریکا برای القای خواسته های خود بر سایر کشورها از دلار و ساختارهای مربوط به آن به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و از مبادلات بین المللی این کشورها جلوگیری می کند.

از سال 2007 میلادی و بعد از رخ دادن بحران مالی غرب؛ کشورهای دنیا به فکر حذف دلار و یورو از مبادلات بین المللی خود افتاده و پیمان های مالی دوجانبه و چندجانبه ایجاد کردند؛ با این روش وابستگی به دلار و یورو کاهش یافته و از طرفی دیگر پول ملی آن کشورها در عرصه بین المللی هم تقویت شد، مانند پیمان مالی چندجانبه BRICS که بین کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی منعقد گردید.

سخن پایانی:

اگر سلطنت دلار در جهان از دست برود، آمریکا با تورم افسارگسیخته ای مواجه خواهد شد؛ زیرا آمریکا دلار بدون پشتوانه چاپ کرده و تورم حاصل از این کار به جیب کشورهایی می رود که از دلار استفاده می کنند و بدین ترتیب کشورهای دنیا هر روز فقیرتر وآمریکا روز به روز ثروتمندتر می شود.

حال اگر کشورهای دنیا دلار را از مبادلات شان حذف کنند، خودشان نجات پیدا کرده و  تمام این تورم  به سمت آمریکا سرازیر شده  و اقتصادش را فلج می کند.به عبارتی دیگراستفاده از دلار در معاملات بین المللی باعث تداوم اعتبار این پول بدون پشتوانه شده است وآمریکا به پشتوانه اعتباری که کشورهای دیگر به پولش بخشیده اند، سالانه یک هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه روانه اقتصاد جهانی می کند و به همین میزان از تولیدات ملت ها را در مقابل هیچ  تملک می کند ... امری که عنوان دقیق تر آن در ادبیات اخلاقی "دزدی" است.

به عنوان آغازی بر حذف دلار از مبادلات ایران وجهان اسلام، زائرین ایرانی اربعین امسال برای مخارج خود (و یا حتی مبالغ احتیاطی) دلار خریداری نکرده و تنها از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنیم. با این کار می توانیم گامی مهم در نهادینه کردن نظریه پیشرفته و کاربردی اقتصاد مقاومتی برداریم.

انتهای پیام/