کد خبر: 849 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸

یادداشت

مـژده ای دل کـه ز ره مـاه خـدا بـاز آمـد در رحـمـت،درغـفـران و دعـا بـاز آمـد

وقتی کادوی رمضان را که به دیدار من بیمار آمده است باز می‌کنم، ناگهان ترس مرا در برمی‌گیرد، ترس از اینکه در محضر خداوند گناه کنم و حساسیتی در دل پیش می‌آید که تا عمق فکرم می‌رود.

مـژده ای دل کـه ز ره مـاه خـدا بـاز آمـد  در رحـمـت،درغـفـران و دعـا بـاز آمـد

به گزارش ابصار نیوز، جعفر جعفر زاده در یادداشت خود به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان نوشت: صدای گام های رمضان را از کوچه پس کوچه‌های دل عاشقان می‌شنوم. آری می‌آید تا هدیه ای از آسمان را تقدیم کند. وقتی کادوی رمضان را که به دیدار من بیمار آمده است باز می‌کنم، ناگهان ترس مرا در برمی‌گیرد، ترس از اینکه در محضر خداوند گناه کنم و حساسیتی در دل پیش می‌آید که تا عمق فکرم می‌رود و مرا روشنفکر می‌کند.قلب که متقی شد همه اعضا و جوارح در خدمت این یگانه قرار خواهند گرفت. اما تا آمدن این عزیز چندی مانده است…و آیا این قلب من تا زمان رسیدن او خواهد تپید. این است که ذهن آن سخن رسول اکرم(ص)را به یادم می‌آورد(اللهم بلغنا رمضان… اللهم بلغنا رمضان… اللهم بلغنا رمضان)…خدایا ما را به رمضان برسان .

حال که مهمان می‌آید ،همان طور که ما خود را برای آمدن هر مهمانی موظف به تدارک می‌بینیم شایسته است برای این مهمان که از هر مهمانی عزیزتر است تدارک ببینیم و چرا باید با سر وجان در خدمت این میهمان نباشیم که به واسطه آن رحمت و مغفرت و نجات از آتش ارمغان می‌آورد. اینک به شما خواهم گفت که برای او چه تدارک ببینیم.


مـژده  ای  دل کـه ز ره مـاه خـدا  بـاز آمـد
در  رحـمـت، در غـفـران و دعـا بـاز آمـد
 
گر چه هر روز و مهی روز خدا ماه خداست
لیـکـن ایـن مـاه ز هر روز و مهـی نـاز آمد
 
یـازده مـاه دگـر آمـد و رفـت از یـک سال
بـازم ایـن مـاه خـدایـا کـه بـه مـا راز آمد
 
ایـن دل مـا کـه سـیه گشـت ز آثـار گنـاه
بـه صـفا و کـرم و لـطـف خـدا آز آمـد
 
مـیزبان چـون که خدا هست به ماه رمضان
دل عـشـاق در ایـن مـاه بـه پـرواز آمـد
 
ما کـه بسـیار بـدیدیم ز حق رحمت ناب
مرحـبـا  بـر رمـضـانی کـه بشـرساز آمد

 

یادداشت نویس: جعفرجعفرزاده

کارشناس ارشد سنجش از دور

انتهای یادداشت