پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
با حضور معرفت جویان اردبیل

دومین نشست "دبیران جهاد فرهنگی دانشگاهیان کشور" برگزار می شود

همایش 500 نفری معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور با شعار "جهاد فرهنگی تا تحقق دانشگاه اسلامی" باحضور علمای تراز اول کشور به مدت 5 روز در تهران برگزار می شود.

به گزارش ابصارنیوز،حجت الاسلام مسعود رجب نژاد مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل از اعزام 14 نفر از نخبگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل تحت عنوان دبیران جهاد فرهنگی به دومین نشست تخصصی در دانشگاه شهید بهشتی تهران خبر داد و افزود: یکی از اهداف ایجاد حوزه علوم اسلامی در دانشگاهها علاوه بر غنا بخشیدن به دانش دانشجویان در خصوص معارف دینی در کنار دروس تخصصی، کمک به تحقق شکل گیری دانشگاه اسلامی است در سراسر کشور است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی کردن دانشگاهها و مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار اظهار داشت: مجموعه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با طراحی نقشه راه درصدد مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام در فالب جنگ نرم است و در این راستا با تشکیل گروههای جهاد فرهنگی  علاوه بر مقابله با این تهاجم،در صدد است فرامین مقام معظم رهبری را  نیز اجرا کند.

رجب نژاد در ادامه خصوص نشست دبیران جهاد فرهنگی به خبرنگار ما گفت: سال گذشته پس از شناسایی و انتخاب دبیران، نشست توجیهی در دهکده "وسف" قم برگزار شد که  از خروجی های این نشست می توان به تشکیل کارگروهها و برگزاری نشست های تخصصی و پژوهش در موضوعات مختلف از جمله بررسی وضعیت دانشگاههای استان در خصوص بُعد اسلامی شدن دانشگاه ها و برگزاری فرایض مذهبی ازجمله نمازهای جماعت و هیات های مذهبی اشاره کرد.

وی اهمیت نشست تهران را خاطر نشان کرد و افزود: در دومین نشست که در دانشگاه شهید بهشتی تهران به مدت 5 روز برگزار خواهد شد دبیران جهاد فرهنگی با تبیین نقشه راه توسط اساتیدی همچون آیت الله عابدینی،قرائتی، عادل خسروپناه و رحیم پور ازغدی، رسالت سنگین خود را با انسجام بیشتری دنبال خواهند کرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل به برگزاری چندین کارگاه و کمیسیون تخصصی در حاشیه این همایش اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌ها و کمیسیون‌ها با بررسی مضوعات روز و با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد دانشگاهی اسلامی برگزار خواهد شد.

این همایش، سالانه در حوزه‌های دانشجویی کشور برگزار می‌شود، اعضای شرکت کننده در این همایش متشکل از دانشجویان گروه‌های جهادی هستند که در طول هفته به مدت دو روز در کنار درس‌های دانشگاهی خود، علوم اسلامی را نیز فرا گرفته و در دانشگاه و جامعه به کار تبلیغی می‌پردازند.

انتهای پیام