پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاهی که با تاریخ گذشته و جغرافیای آینده همراه نباشد، تنها یک کتاب است

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:دانشگاهی که مرتبط با جامعه، جهان امروز و سایر مراکز علمی و پژوهشی و تاریخ گذشته و جغرافیای آینده نباشد، دانشگاه نیست؛ بلکه یک کتاب است.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه موزه سیار علوم و فناوری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت:

 تلاش می کنیم فعالیت های همه جانبه ای در زمینه های مختلف داشته باشیم، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به خودش می بالد که با سایر مراکز علمی ایران و جهان در ارتباط است و تبلور فعالیت های دینی و فرهنگی در همه عرصه هاست.

وی افزود: دانشگاهی که مرتبط با جامعه، جهان امروز و سایر مراکز علمی و پژوهشی و تاریخ گذشته و جغرافیای آینده نباشد، دانشگاه نیست؛ بلکه یک کتاب است، که فقط افرادی را تربیت خواهد کرد که در حد معضلات آینده باز می مانند.

صادقی حضور در این نمایشگاه و دعوت از موزه علوم فناوری ج.ا.ایران را بخشی از رسالت دانشگاه دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه یک حرکت بدیع است تا جوانان ما با تاریخ گذشته و فعالیت های علمی آشنا شوند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ایرانیان را سرآمد دنیا در علوم پایه و علوم مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: مشاهده تجهیزات و دستگاه های گذشته در این نمایشگاه که در دوره های اسلامی ساخته شده است، مایه غرور است که بدانیم ایرانیان و بالاخص مسلمانان بصورت خاص چه نقشی در پیشرفت علوم داشته اند.

انتهای پیام/