پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آماده باش تعداد 40 پایگاه ثابت اورژانس

با 350 نفر تکنسین فوریتهای پزشکی در طرح نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام خبر اجرای طرح امداد و سلامت نوروزی گفت: در این طرح تعداد 40 پایگاه ثابت اورژانس شهری و جاده ای با راه اندازی 14 ایستگاه سلامت نوروزی در طرح امداد نوروزی دانشگاه مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در طرح امداد نوروزی 350 نیروی اورژانس فوریت های پزشکی استان با 14 تیم پشتیبانی با بکارگیری 44 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس از تاریخ 93/12/27 الی 93/1/15 در میادین اصلی، ورودی و خروجی شهرها و همچنین حاشیه جاده از ساعت 12-8 و 20-16 به کمک  حادثه دیدگان می شتابند.

وی ادامه داد همچنین در طرح بسیج سلامت نوروزی که توسط گروه مهندسی بهداشت محیط استان اردبیل جهت نظارت بر تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و آشامیدنی از تاریخ 93/12/1 تا 94/1/15 در حال اجراست با حضور فعال 85 بازرس بهداشت محیط در 10 شهرستان اردبیل این طرح در حال اجرا شدن می باشد.

دکتر پورفرضی تصریح کرد: هدف کلی طرح بسیج سلامت نوروزی ارتقاء وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان در مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی  مانند هتل، مسافرخانه، مهمانپذیر، آبگرمها و استخرهای شنا، رستوران، چلوکبابی و سایر اماکن مربوط می باشد.

این مقام مسئول افزود: از اول اسفندماه تا 15 اسفند تعداد 4500 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته که برای 80 متخلف بهداشتی اقدام به معرفی به مراجع قضایی شده است.

دکتر پورفرضی ادامه داد: در این بازدیدها 20 مورد از اماکن مواد غذایی بعلت تخلفات مکرر بهداشتی تعطیل شدند همچنین 6000 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و ضبط شده است.

انتهای خبر