پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
از مقابل مسجد دانشگاه محقق اردبیلی

دومین کاروان راهیان نور دانشجویی اردبیل به جنوب کشور اعزام شد

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در مراسم بدرقه اعزام دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان اردبیل به مناطق عملیاتی گفت: زنان و دختران ایرانی در تحقق حماسه دفاع مقدس، نقش مؤثری ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز, گودرز صادقی  رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیلدر مراسم بدرقه دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان متشکل از دانشجویان خواهر دانشگاه های استان از مقابل مسجد این دانشگاه گفت: زنان و دختران ایرانی در دوران جنگ تحمیلی تماشاگر نبوده بلکه در تحقق حماسه دفاع مقدس دوشادوش مردان نقش مؤثری را ایفا کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: خواهران در قالب رزمنده،خدمات پشتیبانی و پرستار پا به پای شوهران و پسران خود از خانه و کاشانه خود دفاع کردند.

صادقی با بیان اینکه اگر مدت زمان به شهادت رسیدن شهدای ما کمی به طول می انجامید تصریح کرد: همسران و مادران شهدا در لحظه لحظه زندگی شان شهید می شوند.

وی افزود: تحمل شهادت همسر و پسر برای خواهران، از خود شهادت  برای آنها سخت تر است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از زائران دانشجو خواست تا با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و درک واقعیت های نهفته در دل خاک با شهدا عهد ببندند تا در کنار فراگیری علم با فعالیت های خالصانه فرهنگی ، مذهبی و ارزشی جان تازه ای به جامعه دانشگاهی ببخشند.

در انتهای مراسم بدرقه دانشجویان خواهر با عبور از دروازه قرآن سوار اتوبوس های کاروان راهیان نور شدند تا جهت بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس به جنوب کشور رهسپار شوند.

اولین کاروان راهیان دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل پیش از این در 14 اسفند از مقابل مسجد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده بودند.

انتهای پیام/