پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
بیانیه بسیج دانشجویی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

هرگونه معامله بر سر آرمان های انقلاب،خیانت به خون شهدا است

اعتماد به وعده های دروغین آمریکا و متحدانش در دوران پس از برجام که با بدعهدی و بهانه های واهی نظیر توانمندی های موشکی ایران به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند، نتیجه ای جز ذلت و از دست دادن عزت و اقتدار کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل در آستانه فرا رسیدن 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای با صدور بیانیه ای ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای از مسئولین رده بالای کشور خواست تا با فصل الخطاب قراردادن فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تداوم دشمنی استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار که همواره از پیشرفت های علمی کشور در هراس اند، از خون گرانقدر شهدای ایران اسلامی پاسداری کنند.

در بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل آمده است: بیستم فروردین نماد استقلال علمی و نهضت نرم افزاری دانشمندان مومن و انقلابی و تداعی کننده ی عزت و اقتدار ملی در عرصه های دانش بنیان و روز شکوفایی فناوری صلح آمیز هسته ای و تجلی شعار ما می توانیم جوانان سرزمین اسلامی است.

این بیانیه می افزاید:دانشمندان جوان کشور علی رغم تحریم های فلج کننده، فشارهای روزافزون و کارشکنی های گسترده ی کشورهای غربی و در رأس آن ها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی توانستند با تلاش های بی وقفه و اتکال بر خداوند متعال، سنگرهای علم را بشکافند و با دست یابی بر چرخه ی کامل سوخت هسته ای موجب شگفتی جهانیان و دارندگان انرژی هسته ای در جهان شوند و ثابت کنند فناوری های علمی در جهان، هیچ گاه در انحصار چند کشور ابرقدرت قرار نخواهد گرفت.

نگاهی بر روند تکمیل چرخه ی سوخت هسته ای از اکتشاف منابع و استحصال کیک زرد و غنی سازی اورانیوم و در نهایت تأمین سوخت هسته ای 20درصد نشان دهنده بهره گیری از تمامی ظرفیت های متخصصان جوان کشور و تلاش های شبانه روزی آن ها در عرصه ی هسته ای می باشد. با توجه به زوال پذیر بودن انرژی های فسیلی در آینده ای نزدیک و نیاز مبرم به انرژی های جدید، دست یابی به انرژی هسته ای و بهره مندی از فرآورده های آن در زمینه های پزشکی، نانو، کشاورزی و... ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شورای بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در ادامه بیانیه خود ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن که با نثار خون خویش نقش اساسی در بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای داشتند تصریح کرد:

  1. هرگونه تساهل و کوتاه آمدن از حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در زمینه ی انرژی هسته ای از سوی سازمان انرژی اتمی و دستگاه دیپلماسی کشور به هیچ وجه قابل قبول نبوده و مسئولان با هوشیاری کامل و جدیت تمام در مقابل زیاده خواهی های طرف های غربی در دوران پس از برجام ایستادگی نمایند.
  2. اعتماد به وعده های دروغین آمریکا و متحدانش در دوران پس از برجام که با بدعهدی و نقض عهد و بهانه های واهی نظیر توانمندی های موشکی ایران به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند، نتیجه ای جز ذلت و از دست دادن عزت و اقتدار کشور نخواهد داشت.
  3. فرامین و رهنمودهای  مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی ایران که همواره از پیشرفت های علمی کشور خشمگین می شوند مورد توجه متولیان انرژی هسته ای و وزارت امور خارجه قرار گیرد.
  4. عزت و اقتدار بی مثال جمهوری اسلامی ایران در منطقه که خواب راحت را از چشمان معاندان قسم خورده و مزدوران آن ها می رباید، حاصل مجاهدت ها و جان فشانی های جوانان دلاور و غیرتمند میهن عزیز اسلامی و رهبری داهیانه و حکیمانه ی امام خمینی (ره) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای(مدظله العالی) در عصر حاضر می باشد و هرگونه معامله بر سر آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران، به ضرس قاطع ، خیانت به خون شهدا است.
  5. در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پایبندی به اصول و ارزش های نظام و انقلاب، تقویت روحیه ی استکبارستیزی، حمایت از محرومان و مستضعفین، حمایت و تقویت تولیدات داخلی و راهکارهای ده گانه ی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی، مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد. 
  6. انتهای پیام/