پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل در مورد مصوبه گمرک اصلاندوز

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از مواضع نماینده ولی فقیه در استان در خصوص گمرک اصلاندوز،از استاندار و نمایندگان استان در مجلس خواست: نهایت تلاش خود را برای لغو مصوبه به کار گیرند.

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از مواضع نماینده ولی فقیه در استان در خصوص گمرک اصلاندوز،از استاندار و نمایندگان استان در مجلس خواست: نهایت تلاش خود را برای لغو  مصوبه  به کار گیرند.

در این بیانیه با شاره به حوادث اخیر در خصوص مصوبه ی شتاب زده ی دولت تدبیر و امید مبنی بر حذف گمرک اصلاندوز استان اردبیل  آمده است: گمرک اصلاندوز جزو گمرکات مصوب دولت جمهوری اسلامی ایران بوده، هر چند که در سال های اخیر در حالت رکود به سر می برده است.

این بیانیه می افزاید:تعمق در این مصوبه ی دولت، نشان دهنده ی اقداماتی به منظور تسهیل ایجاد گمرک مرزی استان آذربایجان شرقی، جهت ورود به آسیای میانه و بهره مندی از بازار پررونق آن منطقه می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است:استان اردبیل به عنوان یکی از استان های حاصل خیز و قطب کشاورزی منطقه که در سال های اخیر گام های بلندی به منظور رشد و شکوفایی و ارتقای موقعیت منطقه ای خویش برداشته است، نیازمند بهره مندی از تمامی ظرفیت های بالقوه خود برای نیل به پیشرفت روزافزون و مبارزه با پدیده شوم بیکاری و تسهیل اشتغال زایی می باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه انتظار می رفت با مساعدت های دولت جمهوری اسلامی ایران، گمرک اصلاندوز در اسرع وقت بازگشایی شده و از حالت رکود خارج شود،می افزاید: این مصوبه، کام بسیاری از مردم غیرتمند استان و منطقه ی مغان را تلخ ساخت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در پایان بیانیه خود بر بازپس گیری سریع این مصوبه از سوی دولت تأکید کرده و از استاندار و نمایندگان استان اردبیل در مجلس خواست با اتحاد ، همدلی، اتخاذ تدابیر معقول و به دور از هرگونه اغراض سیاسی، نهایت تلاش خود را برای لغو این مصوبه به کار گیرند.

انتهای پیام/