پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در آستانه آغاز سالتحصیلی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در آستانه اغاز سالتحصیلی جدید با صدور بیانیه ای ضمن یادآوری مباحث رخ داده در حوزه های مختلف از مسئولان کشور خواست تا با سرلوحه قراردادن رهنمودهای رهبر انقلاب،تمام توان خود را جهت ارتقای عزت و اقتدار ملت ایران در جهان بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر, شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سالتحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با صدور بیانیه ای ضمن یادآوری مباحث رخ داده در حوزه های مختلفی چون حقوق های نجومی، قرارداد FATF، فاجعه ی جانگداز منا از مسئولان کشور خواست تا با سرلوحه قراردادن رهنمودهای حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب در خصوص بدعهدی طرف های غربی به ویژه آمریکا و عدم اعتماد به آن ها در خصوص برجام و خطر نفوذ دشمن در عرصه های مختلف، تمام توان خود را جهت ارتقای عزت و اقتدار ملت ایران در جهان بکار گیرند.

در این بیانیه آمده است: دفاع مقدس ذخیره ی ماندگار از حماسه ی جوانان غیور ایران زمین و تبلور خلوص و نیت پاک و آزادی خواهی رشید مردانی است که با فدای جان خویش، آزادی را به معنای واقعی به ارمغان آوردند.

استکبار جهانی و ایادی مزدور آن در خیال باطل خویش می پنداشتند که می توانند جمهوری اسلامی و نظام اسلامی را از پای درآورند اما اراده های استوار و ایمان راسخ جوانانی که به ندای رهبرشان لبیک گفتند؛ نقشه های آنان را برآب کرد و رسوایشان نمود.

ایمان، بصیرت و شجاعت بی بدیل ملت ایران، فصل جدیدی در خودباوری و اتکای ملی، اتحاد، وحدت کلمه، تعمیق روح دین باوری و ایمان به وعده های الهی را به وجود آورد.

این بیانیه در ادامه با اشاره به گذشت 37 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می افزاید: آحاد ملت و در رأس آنها دانشجویان بسیجی در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، آماده ی جان فشانی در راه پاسداری و صیانت از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل با یادآوری تقارن هفته‌ی دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید، این ایام را فرصت مناسبی برای ایفای نقش جدی دانشجویان در راه تثبیت باورهای دینی و ارزش های ناب اسلامی و اشاعه ی فرهنگ دفاع از میهن اسلامی و مقابله با تهدیدات فزاینده ی دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران دانسته و می افزاید: دولت باید در سال آخر فعالیت خود از پرداختن به برنامه های انتخاباتی به شدت احتراز نموده و برخورد با دریافت کنندگان حقوق های نجومی و استرداد آن به بیت المال را به صورت جدی پیگیری نماید تا با بهبود وضع معیشتی مردم و اشتغال جوانان کارنامه‌ی شایسته ای از خود به جای بگذارد.

در ادامه این بیانیه بار دیگر ضمن اشاره به مضررات قرارداد FATF تصریح شده است: قرارداد FATF، پس از بررسی های لازم و تصویب و تأیید آن توسط شورای امنیت ملی و در نهایت مقام معظم رهبری و  با ملاحظه نظرات کارشناسان و دلسوزان انقلاب قابلیت اجرایی خواهد داشت.

همچنین در سالگرد فاجعه ی جانگداز منا از دستگاه دیپلماسی کشور نیز خواسته شده است تا در راستای استیفای حقوق شهدای منا و محکوم کردن دولت آل سعود در مجامع بین المللی ،اقدامات اساسی در اینخصوص انجام دهد.

 

انتهای پیام/

 

امضاء کنندگان بیانیه

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فنی رازی

* بسیج دانشجویی دانشکده فنی فاطمه (س)

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رضی

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین