پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
امام جمعه اردبیل:

داعش به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنگ در منطقه است

امام جمعه اردبیل گفت: داعش و گروه‌های مشابه آن به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای اهداف آنها در حال جنگ با ملتهای منطقه هستند.

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلانه، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: کشورهای اسلامی همگی با یک دشمن مشترک به نام گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی صحنه گردانی و کارگردانی آنها را با کمک مزدوران منطقه‌ای‌شان برعهده دارند.

وی افزود: داعش و گروه‌های مشابه آن به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای اهداف آنها در حال جنگ با ملتهای منطقه هستند و به جنگ و غارتگری، کشتار، ویرانگری و فساد مشغول هستند و متاسفانه سفیران رعب و وحشت و ترور آمریکا و صهیونیست‌ها، تمام این جنایات را به نام اسلامی مرتکب می‌شوند که کاملا از این اقدامات ضدانسانی و مغایر با ارزش‌های انسانی و الهی و اسلامی مبرا است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از وجه المصالحه شدن خون انسانهای بی‌گناه در دست استکبار جهانی و دولتهای همراه به شدت انتقاد کرد.

 آیت‌الله عاملی بیان کرد: آنها برای رسیدن به منافع نامشروع خود و برای فرسوده کردن ایران و حزب‌الله و تخریب زیرساخت‌های سوریه، عراق و یمن از هیچ جنایتی ابا ندارند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آل‌سعود و وهابیت بهترین ابزار در دست آنها برای رسیدن به این اهداف شوم است چون آنها غیر از وهابیت همه را مشرک و مهدورالدم می‌دانند و هر چقدر بیشتر بکشند بیشتر احساس ثواب می‌کنند و هیچ عذاب وجدانی آنها را نمی‌گیرد.

وی گفت: وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که معتقد است هدف وسیله را توجیه می‌کند و با این اعتقاد ابواب بزرگترین جنایات برای بشریت باز می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از دعوت آل سعود و دولت ترکیه از آمریکا برای دخالت در سوریه و یمن انتقاد و مسئولیت تلفات حملات اخیر آمریکا در سوریه و یمن را متوجه حکومتهای این دو کشور دانست.

آیت‌الله عاملی با اشاره به حجم بسیار سنگین تبلیغات منفی در زمینه آزادسازی موصل گفت: 20 هزار نیروی بسیجی اهل سنت که در حشد الشعبی عضویت دارند در این آزادسازی حضور دارند و طبق بیانیه دولت عراق بعد از آزادسازی نیز جز نیروهای دولتی کسی حق ورود به موصل را ندارد.

انتهای پیام/