پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
امام جمعه اردبیل:

جواب تهدیدات ترامپ را روز 22 بهمن خواهیم داد

امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی نتیجه تحقیر تاریخی ملت بزرگ ایران و نمادی از آرزوهای مقدس یک ملت است.

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی نتیجه تحقیر تاریخی ملت بزرگ ایران و نمادی از آرزوهای مقدس یک ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نخستین تحقیر را در عرصه علم دانست و در این خصوص به طور مبسوط به تحقیر و عقب ماندگی علمی و محرومیت ملت از دانش و تکنولوژی برتر پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین خدمت علمی را به کشور انجام داده و کرامت ملت را ازا این جهت احیا کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی از شاخص‌های بسیار مهم در اقتدار ملی و رفاه عمومی و اجتماعی است افزود: حصر و انحصار فنون استراتژیک ظلم مضاعف برای بشریت معاصر و ابزاری خطرناک برای برده‌داری جدید است و انقلاب اسلامی ایران این طلسم را شکست.

خطیب جمعه اردبیل تحقیر دوم را عدم حاکمیت ملی برشمرد و بیان کرد: نمایندگان ما توسط ساواک و دربار تعیین می‌شدند و ملت در تصمیم‌گیریهای کلان کشور و در مدیریت و سرنوشت کشور نقشی نداشتند و این بزرگترین اهانت به ملت است.

عاملی تصریح کرد: اجرای انتخابات واقعی نشان وثوق و اعتماد یک حکومت به ملت خود است و انقلاب اسلامی از این جهت ملت را تکریم کرد و به تعداد سال‌های انقلاب انتخابات برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تحقیر سوم را در عرصه استقلال دانست و اظهار کرد: سال‌های متمادی دیگران بر ما تصمیم گرفتند و تا کودتای 20 مرداد تمام برنامه‌ریزی‌های کشور دست انگلستان بود و بعد از کودتا تمام تصمیم‌گیری‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور به دست آمریکایی‌ها افتاد و ایران، ایالت 51 آمریکا نام گرفت.

وی گفت:فرح پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد "محمدرضا می‌گفت تمام عمرم را صرف سرکوب نیروهای کمونیستی و چپ‌گراها کردم تا منافع غرب و در رأس آن آمریکا را حفظ کنم، هر چه به ما می‌گفتند از جان و دل پذیرفتم و مانند یک غلام حلقه به گوش مجری دستورات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها بودم".

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطرات افکار و اندیشه و اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا برای امنیت جهانی بیان کرد: این انتخاب نظریه انقلاب اسلامی را ثابت می‌کند که انتخابات بعد از احراز اوصاف رهبری است و اوصاف رهبری قابلیت قرارداد و رفتن به زیر تیغ انتخابات را ندارد.

عاملی افزود: تمام دشمنان کشور آمریکا از اینکه وی سر کار آمده است خوشحالند چون با تصمیمات او آمریکا رو به نابودی می‌رود و وی با اقدامات خود منشأ تبلیغات مهمی به نفع اسلام و ایران در آمریکا شده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به دست‌بند زدن به دستان پسر بچه 8 ساله ایرانی تصریح کرد: اگر قصد اصلاح دنیا را دارید به دستان داعش، القاعده، طالبان، النصره، بوکوحرام و الشباب سومالی که همه ساخته دست خود شماست دستبند بزنید، به دستان آل سعود دستبند بزنید که دو سال است فقیرترین کشور عربی را زیر بمباران با بمب‌های خوشه‌ای و فسفری شما قرار داده و تمام راه‌های امدادرسانی به این ملت فقیر را بسته است به دست رژیم جعلی و سفاک و خون‌ریز اسرائیل که هفتاد سال است فلسطینی‌ها را قتل عام می‌کند دستبند بزنید.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ نسبت به ایران گفت: ما جواب این تهدیدات را در روز 22 بهمن خواهیم داد و خواهیم گفت «انّ فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین».

عاملی افزود: ملت ما یک ویژگی مهم دارد که از انقلاب به ارث برده است و  آن اینکه هر وقت احساس کند دشمن نزدیک‌تر می‌شود و توطئه می‌کند به صورت ید واحده به صحنه می‌آیند و قدرت انقلاب و قدرت ملت را به نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: 22 بهمن نمایش عظیم قدرت ملت و انقلاب و نماد اقتدار ملی است.

انتهای پیام/