پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
گزارش کار استاندار اردبیل به مردم؛

وعده اجرای بندر خشک تا تثبیت 3200 شغل در اردبیل

استاندار اردبیل، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این چند سال و نیز برنامه‌های آینده در استان را برای مردم ارائه کرد.

به گزارش ابصارخبر به نقل از  سبلان‌ما، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در این استان، با بیان اینکه کانال‌هاى آبرسانى به 12 هزار و 500 هکتار از اراضى دیم در شمال استان مهم‌ترین پروژه‌ای بود که در ایام دهه فجر افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملى و ره‌آورد سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بود.

وی گفت: وزارت جهادکشاورزى هم در حال اجراى سیستم هاى آبیارى نوین در داخل مزارع است و به زودى شاهد افزایش بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزى استان خواهیم بود.

خدابخش با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر، 416 طرح عمرانى و اقتصادى با 808 میلیارد تومان هزینه بخش‌هاى دولتى و خصوصى به بهره بردارى رسید، افزود: در راستاى سیاست هاى اقتصاد مقاومتى ابلاغى مقام معظم رهبرى،نسبت به توسعه زیرساخت ها و بسترهاى سرمایه گذارى اقدام و با احیاى 264 واحد راکد و نیمه راکد با 218میلیارد تومان تسهیلات بیش از 3200نفر شغل را تثبیت کردیم.

استاندار اردبیل، تصریح کرد: براى راه آهن اردبیل علاوه بر اینکه با همت نمایندگان استان اردبیل 100میلیارد تومان اعتبار در بودجه اختصاص یافته است از محل ماده 56 و اسناد خزانه هم تامین مالى شده و پیمانکارى بزرگ آماده اجراى آن شده است.

وی با بیان اینکه، در راستاى سیاست صادرات محصولات مازاد کشاورزى استان اردبیل به بازار بزرگ روسیه و بسیارى از کشورهاى اتحاد جماهیر شوروى سابق،احداث بندر خشک اصلاندوز در 200هکتار و اتصال ریلى به جمهورى آذربایجان در دست اقدام است، افزود: عملیاتى شدن بندر خشک در دیدار رسمى بنده با رئیس جمهور آذربایجان مذاکره و توافق شد و به زودى و با امضاى وزیر کشور در هئیت دولت مطرح خواهد شد.

استاندار اردبیل، تصریح کرد: علاوه بر تمهیدات ویژه براى صادرات سیب زمینى مازاد استان به کشورهاى خارجى، به صنایع تبدیلى و تکمیلى توجه جدى شده و فقط یک کارخانه فرنچ فرایز قادر به فرآورى 100هزار تن سیب زمینى خواهد بود.

وی اظهار کرد: پارک علم و فن‌آورى استان اردبیل ایجاد و در حال خدمات رسانى به طرح هاى دانش بنیان است و با تلاش نمایندگان مردم اردبیل در مجلس از امسال داراى ردیف بودجه مستقل شده و 1میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار براى سال 96 در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل، گردشگرى را از اساسى‌ترین محورهاى توسعه این استان عنوان کرد و گفت: در راستاى شکوفایى بیشتر این ظرفیت، از سیاست جدید گردشگرى ورزشى استفاده می کنیم که  براى استانداردسازى سالن هاى ورزشى استان بیش از 1میلیارد تومان هزینه شده و براى میزبانى مسابقات جام جهانى فوتسال اعلام آمادگى کرده ایم.

وی افزود: مسابقات بین المللى شطرنج امسال در سرعین برگزار شد و مسابقات والیبال زیر 23 سال آسیا از 18 اردیبهشت سال آتى در اردبیل برگزار خواهد شد.

خدابخش در گفتگوی تلویزیونی ویژه شبکه سبلان اردبیل، نیز گفت: افتتاح پروژه‌هاى متعدد گازرسانى و بهره مندى 111 روستاى استان از نعمت گاز طبیعى با 160میلیارد تومان از مهم ترین طرح هایی بود که در ایام دهه فجر مورد بهره بردارى قرار گرفت.

انتهای پیام/