پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱

زمانی برای جذب مغزهای ایرانی غرب نشین

ایران در زمینه های فناوری نانو، هوافضا،دانش بنیان پزشکی و غیره رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه توانسته است با وجود تحریم های ظالمانه و نا بحق ، به قله های جدیدی ازعلم و فناوری دست یابد.

به گزارش ابصارخبر، رضا ندایی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خصوص پیشرفت های علمی ایران نوشت؛ دانش فنی و تولیدات علمی قبل از انقلاب اسلامی در اختیار کشورهای اروپایی بویژه در اختیار آمریکا بود، اما بعد از انقلاب اسلامی به مرور زمان دانشمندان و نخبگان علمی با پیشرفت درتولیدات علمی  و دانش و صنعت از انحصار اروپایی ها خارج شده است. 

با پیروزی انقلاب اسلامی الگوهای جدیدی از پیشرفت با تکیه براصل خود باوری و تلاش درجهت تحول علمی، گام های بلندی برداشته شده است. جوانان و دانشمندان ایرانی با تکیه بر دانش و فناوری، نیروی انسانی متخصص به عنوان راه اصلی درآمدزایی و اقتصاد دانش بنیان، مبانی حرکت علمی را گسترش داده وآینده ای روشن برای نسل جدید فراهم نموده است.

اقدام به توسعه صنایع نوظهور، تحقیقات اثربخش و فناوری پیشرفته رو به رشد حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان توانمند داخلی از جوانان و نخبگان و پژوهشگران و محققان این مرزو بوم ایران اسلامی است.

امروزکشورجمهوری اسلامی ایران با افتخارو باپیشانی باز به دنیا اعلام می داردکه از قدرت علمی وفناوری دانش پیشرفته روز دنیا برخوردار است و حرفی برای گفتن از باب علم و دانش را دارد و خود را هم ردیف کشورهای مدعی و توسعه یافته جهان مطرح می کند. بسی افتخار و غرورآفرین است. مردم ایران باید به این جوانان و دانشمندان و فرزندان خود افتخارکنند.

از سند رشد علمی و چشمگیر همین بس که دشمن برای جذب جوانان ایرانی تلاش می نمایند و در صورت عدم موفقیت،حتی درصدد ترور آنها است.اما این تروها و به شهادت رساندن باعث قدرت،قوت و افزایش اراده ملت بزرگ ایران می شود.

پیشرفت های علمی و فناوری هسته ای ایران اسلامی، دشمنان را مایوس نموده و درصدد مقابله با رشدو توسعه کشورمان شده اند. موفقیت های ایران در عرصه بین المللی و جهانی به شاخص های برتر و رو به رشد دست یافته و امیدوارکننده است. اگرچه ایرادو اشکالاتی هم وجود دارد اما درکل نوید بخش است.

دستاوردهای علوم نوین هواو فضا درکنار پیشرفت های دانش هسته ای و تجهیزات و امکانات موشکی و فن آوری هسته ای و توسعه صنایع مختلف مخابراتی و ماهواره ای از جمله تلاش های محققان و پژوهشگران ایران اسلامی است.

ایران درزمینه های فناوری نانو، هوافضا،دانش بنیان پزشکی و... رشد قابل توجهی داشته است. توانسته است با  وجود  تحریم های ظالمانه و نا بحق ، به قله های جدیدی ازعلم و فناوری دست یابد.تحریم های کشورهای اروپایی درراس آنها شیطان بزرگ آمریکا باعث شده تا کشورمان به توان داخلی تکیه کند و با همت و تلاش جوانان و دانشمندان خود  به  پیشرفت چشمگیری راه یابد، تا بتواند برروی پای خود بایستد و از وابستگی خارج شود.

اتکاء ملت ایران به توانایی های داخلی و حرکت در مسیر خلاقیت و ابتکار، قطع رابطه وابستگی به اروپا و آمریکا و کسب استقلال، مبنای فکری و اسلامی و تبدیل فرهنگ غربی وابستگی به فرهنگ معنوی و مذهبی و خود اتکایی که به فضل الهی نظام اقتصادی و سیاسی و علمی و فرهنگی بومی و مستقل تبدیل گردد.

مسئولین نظام با اندکی تدابیر و مدیریت صحیح می توانند در زمینه رشد و تعالی علمی حرکت و جهشی بیش از پیش دهند و از فرار مغزها و نخبگان و مخترین جلوگیری نمایند تاوضعیت بهترازدیروز و فردای بهترخواهند داشت.

انتهای پیام/