پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در اردبیل؛

علت اصلی طلاق،کمبود مهارت گفتمان در بین جوانان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی به عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه بی کاری بزرگترین عامل خطر برای یک جامعه است، گفت:علت اصلی طلاق نیز کمبود مهارت گفتمان در بین جوانان است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،حبیب‌الله مسعودی‌فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در حاشیه اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل با بیان اینکه تمامی سعی و اهتمام ما بر این است که مشکلات و خواسته‌های مردم برطرف شود گفت: بی کاری بزرگترین عامل خطر برای یک جامعه است.

علت اصلی طلاق،کمبود مهارت گفتمان در بین جوانان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه سخنان خودبه بحث اعتیاد پرداخت و گفت: اعتیاد یکی از مواردی است که برای حل آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند هستیم .

مسعودی‌فرید کمبود مهارت گفتمان بین جوانان را علت اصلی ازدیاد طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت:امروز عوامل مختلفی برای ازدیاد طلاق در جامعه مطرح شده است که بسیاری از انها اشتباه است.

نگاه سیستمی می تواند منجر به کنترل آسیب های اجتماعی در جامعه شود

وی با بیان اینکه به قضایا باید تفکر سیستمی داشته باشیم،گفت: عدم توجه به عوامل خطر در جامعه باعث تشدید شدن آسیب های اجتماعی می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه سخنان خود از عوامل مهارتی و نظارتی بعنوان عوامل محافظتی سیستم نام برد و گفت: عوامل آسیب زا نیز از جمله عوامل خطر در نگاه سیستمی هستند.

وی یکی از موضوعات مهم تفکر سیستمی را توجه به کودکان عنوان کرد و گفت در قبال کودکان همه مسئول هستند و باید نقش خود را در تربیت کودکان که ایندگان جامعه هستند به درستی ایفا کنند.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه علم و تجربه هر دو دائما در حال بروز شدن هستند،گفت: اگر با علم و تجربه روز پیش نرویم دچار اسیب های جدی تری خواهیم شد.

رفتار و محیط زندگی از علل افزایش آسیب های اجتماعی است

وی علت عمده مشکلات امروزی جوامع را در رفتار و محیط ادم ها ترسیم کرد گفت: اگر در جامعه ای سیاست پیشگیرانه وجود نداشته باشد آن جامعه به زوال خواهد رفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه سخنان خود به تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه کنونی پرداخت و گفت:ترویج سبک زندگی ایرانی امروز در دستور کار سازمان بهزیستی است.

وی با بیان ایکه فضای مجازی قابلیت های ویژه  و مقرون به صرفه ای دارد گفت: اگر این فضا هم کنترل نشود در اینده ای نزدیک  شبکه های اجتماعی به بزرگترین آسیب اجتماعی در کشور تبدیل خواهد شد.

حاشیه نشینی موضوعی اخلاقی,انسانی و اسلامی است

این مقام مسئول در خصوص حاشیه نشینی نیز گفت: این موضوع اخلاقی،انسانی و اسلامی است و نباید آن را با مسائل امنیتی گره زد.

وی با بیان اینکه هر سیاستگذاری مستلزم اقدام و عمل است افزود: هر اقدام و عملی نیز بدون سیاستگذاری محکوم به شکست است.

توانمند سازی مردم از وظایف دولت است

مسعودی‌فرید وظیفه دولت را تهیه سیاست ها و خط مشی ها عنوان کرد و گفت: توانمندسازی مردم نیز از جمله وظایف دولت ها است چونکه اگر مردم در مورد سیاست ها توانمندسازی نشوند اقدام و عملی نیز صورت نخواهد گرفت.

وی توانمندی، تصدی گری و تولی گری را از جمله وظایف دولت ها عنوان کرد و گفت: نگاه پیشگیرانه و مهارت افزایی در چرخه زندگی خود باعث کاهش اسیب های اجتماعی می شود.

دین مهمترین عامل کنترل اسیب های اجتماعی است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی  مهمترین مسئله جامعه در امر کنترل آسیب های اجتماعی را را توجه به مبانی دینی و اخلاقی دانست و گفت: دین و اخلاق در واقع زیربنا و اصل همه امور است و تنها عمل به دین و اخلاقیات است که جامعه را از بروز انواع اسیب ها و بلایا دور نگه می دارد.

انتهای پیام/