پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
گزارش تصویری؛

آسمان شب دربند هیر از نگاه دوربین

عکاسی نجومی و آسمان شب یکی از شاخه های جذاب هنر عکاسی به شمار می آید. عکس های زیبا و مسحورکننده آسمان شب باعث شده تا هر روزه علاقه مندان بیشتری به این شاخه روی آورده و آنرا به عنوان یک سرگرمی یا فعالیت حرفه ای برگزینند.

به گزارش ابصارخبر، آیدین صادقی مقدم عکاس طبیعت اردبیلی در تازه ترین کاوش های عکاسی خود با حضور در منطقه دربند هیر و دریاچه نئور اردبیل، آسمان شب این مناطق را به قاب تصاویر کشاند.

دریاچه زیبای نئور یکی از گردشگاه های مهم اطراف شهر اردبیل است. این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر یکی از زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های ایران است.

نئور مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و دریاچه واحد را به وجود می‌آورند. دریاچه نئور بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل می‌ باشد.

دره زیبای موسوم به دربند هیر در یک کیلومتری این شهر واقع شده است که از آن می توان به عنوان بهشت گردشگری هیر نام برد.

دربند هیر منطقه ای زیبا و دلنشین و مملو از جاذبه های طبیعی است که هر سال عده زیادی گردشگر در ایام مختلف سال به این منطقه سفر می کنند. این منطقه با داشتن درختان میوه ، چشمه های فراوان محیطی دلپذیر برای علاقمندان به گردشگری است.