پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
یادداشت؛

اولویت سیاست گذاران حوزه سلامت، بهبود شاخصهای سلامت مردم است

حوزه سلامت حوزه ایست در خدمت مردم و با جان و سلامت مردم سروکار دارد. اولویت برای فعالین این حوزه اعم از پزشکان ، پرستاران و پیراپزشکان با هر فکر، ایده، گرایشی خدمت به مردم است و اولویت سیاست گذاران حوزه سلامت نیز در ابتدا بهبود شاخصهای سلامتی و تامین سلامت مردم بوده است.

به گزارش ابصارخبر، محمدنوری پزشک اردبیلی در یادداشت خود به بحث انتخابات پیش روی نظام پزشکی پرداخت و نوشت: حوزه سلامت حوزه ایست در خدمت مردم و با جان و سلامت مردم سروکار دارد. اولویت برای فعالین این حوزه اعم از پزشکان ، پرستاران و پیراپزشکان با هر فکر، ایده، گرایشی خدمت به مردم است و اولویت سیاست گذاران حوزه سلامت نیز در ابتدا بهبود شاخصهای سلامتی و تامین سلامت مردم بوده است.

 جناح بندی، حزب بندی و سوء استفاده از این عملکرد تخصصی و ضروری و حساس در پیش برد اهداف سیاسی و صنفی و..... به هیچ وجه پسندیده نبوده و نیست.

اولویت، همیشه سلامت مردم و جامعه بوده و هست و پیگیری امور صنفی در اولویت بعدی است. اینکه به هر قیمتی با هر ترفندی پیگیر امور صنفی و درگیر مسائل حاشیه ای و سیاسی باشیم کار درستی نیست.

خوشبختانه در طی دو سال گذشته که بنده در سمت مسئولیت بسیج جامعه پزشکی بوده ، ارتباط نزدیک و مثبت با پزشکان عضو نظام پزشکی و اعضای سازمان نظام پزشکی داشته ایم و رویکرد مثبت اعضای آن سازمان نسبت به خدمات رسانی بسیج در مناطق محروم و حمایت و  پشتیبانی از مدافعین حرم و و ویزیت افراد بی بضاعت همیشه یاریگر ما بوده و هستند و همیشه پای کار بوده اند.

با توجه به پیش رو  بودن انتخابات نظام پزشکی ، متاسفانه در روزهای اخیر افراد زیادی سعی کرده اند تفرقه و اختلاف را به جامعه پزشکی با عناوین مختلف راه دهند .

 بسیج یک شغل یا حزب و یا گروه نیست  بسیج یک تفکر است تفکری انقلابی. اعتقاد من بر این است که پزشکانی که در خدمت سلامت مردم هستند و شب و روز به مردم خدمت می کند همگی بسیجی اند و در طول سالهای گذشته نیز در خدمت به مردم و  احقاق حق آنها و خدمات پزشکی در مناطق و محروم و ارایه خدمات صنفی ،ایثارگرانه این امر را ثابت کردند

 رویکرد سازمان بسیج جامعه پزشکی در انتخابات پیش رو لیست­بندی و جناح بندی نیست. ما از همه افرادی که ثبت نام کردند حمایت کرده و می کنیم اما به هر حال در هر انتخابی برای هرکسی یکسری معیارهایی وجود دارد از جمله مورد اعتماد بودن- دلسوز بودن- دارای تجربه مدیریتی و قانونگذاری کافی بودن و...که قطعا اعضای سازمان نیز بر همین اساس انتخاب خواهند کرد. بنده از همه اعضای فعلی سازمان نظام پزشکی و عملکرد و رویکرد مثبتشان در طول چهار سال گذشته کمال تشکر و قدردانی را دارم و از خداوند منان خواستارم تا جامعه پزشکی به دور از هر جناح بندی و تفرقه که خواسته افراد سودجوست با شرکت در انتخابات پیش رو این نهاد صنفی(سازمان نظام پزشکی)را بیش از پیش در عملکرد راهبردی و موثر خود در سیاست گذاری های حوزه سلامت و دفاع از حقوق مردم  و حقوق صنفی یاری کند.

انتهای پیام/