پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان:

71 اختراع به مرحله پایانی جشنواره رویش راه یافتند

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان با بیان اینکه جشنواره رویش با هدف شناسایی و توانمند سازی مخترعان و نوآوران کشور برگزار می شود،گفت: 71 اختراع توانستند جواز حضور در مرحله پایانی این جشنواره را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و دبیر دومین جشنواره منطقه ای رویش به تشریح برنامه های جشنواره منطقه ای رویش در اردبیل پرداخت و گفت: در دومین جشنواره منطقه ای رویش  71 اختراع از استان های اذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل، قزوین،گیلان و زنجان توانستند به مرحله پایانی راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه، اقتدار،عزت و امنیت هر جامعه ای در گرو پیشرفت علم و فناوری است،گفت:در این بین نیروی انسانی توانمند و نوآور موتور محرکه توسعه پایدار محسوب می شود.

شایقی در ادامه سخنان خود به ضرورت توامندسازی استعدادهای برتر پرداخت و گفت:در گذر تاریخی تغییر از سرمایه های فیزکی به انسانی نیازمند توجه به نقش نوآوران و مبتکران هستیم.

دبیر دومین جشنواره منطقه ای رویش با بیان اینکه  امسال 6 جشنواره با هدف رونق بخشیدن به امر پژوهش، شناسایی نوآوران و توانمندسازی انها در حال انجام است،گفت:این جشنواره  با هدف تقویت روحیه خودباوری و پرورش نیروی انسانی کارامد در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه انجام می شود.

شایقی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات جشنواره رویش در اردبیل پرداخت و گفت:از 120 اختراع ثبت شده در سامانه جشنواره 71 اختراع توانستند در مرحله پایانی حضور پیدا کنند.

وی به دسته بندی سطح علمی مخترعین این دوره از جشنواره پرداخت و گفت27درصد مخترعین دارای مدرک دکتری، 25درصد در مقطع ارشد،38درصد در مقطع کارشناسی و 1درصد نیز از جامعه دانش اموزی در این جشنواره حضور دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان در پایان سخنان خودبرگزاری کارگاه های تخصصی، دعوت از کارگزاران و فراهم کردن محیط  سازنده برای مخترعین جهت تعامل و بازاریابی را از جمله اهداف جشنواره منطقه ای رویش عنوان کرد.

انتهای پیام/