پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
مشاور وزیر علوم در دانشگاه محقق:

جدی گرفتن کرسی استادی، باعث وقوع رخدادهای مثبت در دانشگاه می شود

مشاور وزیر علوم در دانشگاه محقق اردبیلی با بیا اینکه 90 هیات ممیزه در سراسر کشور به پرونده ارتقای اعضای هیات علمی رسیدگی می کنند، گفت:دانشگاه زمانی شاهد اتفاق مثبت خواهد شد که اعضای هیأت علمی کرسی استادی را جدی بگیرند

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبدالرضا باقری مشاور وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با اعضای هیات ممیزه و شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر 90 هیات ممیزه در سراسر کشور به پرونده ارتقای اعضای هیات علمی رسیدگی می کنند، گفت: در دوره جدید در عین حالی که به عملکرد هیات های ممیزه اعتماد داریم، آئین نامه نظارت بر هیات های ممیزه نیز تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: استان اردبیل یک استان کشاورزی است و اساتید دانشگاه باید به بخشی از مسائل کشاورزی استان پاسخگو باشند.

باقری با اشاره به فعالیت های هیات های امنای دانشگاه ها، تصریح کرد: دانشگاه ها می توانند مجوزهای درخواستی خود را از هیات امنای دانشگاه مربوطه بگیرند؛ البته به شرطی که این درخواست ها پخته شده و در کمیسیون های مربوطه بررسی شوند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: هر عضو هیات علمی که کرسی استادی را جدی بگیرد، قطعاً اتفاقات مثبت زیادی در آن دانشگاه رخ می دهد.

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هیات ممیزه دانشگاه به صورت انتخابی است، گفت: در طول سه سال گذشته تعداد استاد تمام های دانشگاه محقق اردبیلی از 4 نفر به 29 نفر افزایش یافته است و این دانشگاه دارای بیش از 100 نفر دانشیار است.

وی با بیان اینکه در سالتحصیلی گذشته گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی رتبه برتر کشور را کسب کرده است، افزود: همچنین معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی به دلیل کیفیت برگزاری آزمون سراسری در سال 1395 به عنوان دانشگاه ممتاز شناخته شده است. همچنین حفاظت آزمون دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سال 1394 رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده بود.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه هر دانشگاهی دارای سبقه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، افزود: پیشنهاد می شود در هیات های ممیزه دانشگاه ها، نماینده فرهنگی نیز حضور داشته باشد.

وی افزود: برای جوابگویی دانشگاه به بحث اشتغالزایی در جامعه، بهتر است تمامی دانشکده های دانشگاه ها سوله های تولید متناسب با تخصص دانشکده داشته باشند.

انتهای پیام/