پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
استاد دانشگاه های اردبیل:

اندیشیدن، مهمترین گام موفقیت انسان است

استاد دانشگاه های اردبیل در جمع دانش پژوهان طرح ولایت به بیان اهمیت مسئله تربیت در زندگی انسان پرداخت و گفت: اندیشیدن در کارها مهمتریم گام موفقیت انسان در زندگی است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، امین فتحی استاد دانشگاه های اردبیل در جمع دانش پژوهان طرح ولایت به جایگاه انسان در عالم خلقت اشاره کرد و گفت: تربیت انسان محقق نمی شود مگر اینکه رحیمیت انسان شامل حال او شود.

وی با بیان اینکه آغاز هستی با رحمانیت و انجام و پایان آن نیز با رحیمیت خداوند متعال است، گفت: اگر کسی از رحمانیت که رحمت گستره عمومی است درست و بجا استفاده کند، رحیمیت نیز شامل حال او خواهد شد.

فتحی هدایت، رشد و تربیت انسان را پروژه تربیت عنوان کرد و گفت: فضای تربیت انسان نیز  باید با  حفظ کرامت انسانی همراه شود.

وی با بیان اینکه انسانها به دو دسته هادی یا هابط تقسیم می شوند به تبیین هدف زندگی انسان پرداخت و گفت: انسان باید به آن مرحله ای از رشد و تعالی برسد که بتواند خودش را از آمیختگی ها برهاند و به تعالی برسد.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در سوره حمد که خلاصه  این کتاب آسمانی است، صراط مستقیم بعنوان بهترین دعا نام برده شده است.

فتحی هدف از تربیت انسان را رسیدن به حیات طیبه عنوان کرد و،گفت:  در مباحث اسلامی نیز از حیات طیبه عنوان نفس مطمئنه نام برده شده است.

وی تصریح کرد:حرام خواری و پرخوری باعث خیانت حواس پنجگانه در انسان می شود.

استاد دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه انسان اسیر غرایض است گفت: اگر نفس به فعلیت نرسد، انسان سعادتمند نخواهد شد.

الهامات، مکاشفات، گفتگو با عالم های قدسی و  وحی از جمبه مراتب کمال انسان انسان است که استان دانشگاه های اردبیل به تشریح انها پرداخت و گفت: ائمه اطهار(ع) تنها کسانی بودند که بعد از پیامبر اکر به این مرتبه رسیدند.

فتحی در پایان سخنان خود از نماز بعنوان بهترین عامل نورانیت انسان نام برد و گفت: انسان هادی همواره دنبال نور است جونکه در قیامت ملاک نجات انسان نیر میزان نورانیت وی است که توسط اخلاص در عمل و عبادات مخلصانه حاصل می شود.

انتهای پیام/